Handel i dystrybucja
Narzędzie efektywnie wspomaga procesy sprzedaży, dystrybucji i gospodarowania magazynem. Pod kątem handlowym to m.in. sprawne realizowanie transakcji przy wykorzystaniu różnych kanałów w procesie sprzedażowym. Od strony zakupowej to możliwość zarządzania procesami i dokumentami zakupu.
Gospodarka magazynowa upraszcza realizację działań, które odbywają się na magazynie. To zarówno stała kontrola poziomu zapasów oraz eliminowanie błędów w obszarze magazynu, jak i wsparcie zadań związanych z logistyką.
System informatyczny usprawniający handel i dystrybucję
Zalety systemu dla handlu i dystrybucji
- Korzystaj z możliwość tworzenia ścieżek wystawiania dokumentów magazynowo – handlowych
- Bądź na bieżąco dzięki informacjom o kliencie na każdym etapie transakcji
- Kontroluj obsługę procesu sprzedaży w powiązaniu z procesem zakupu
- Obsługuj transakcje handlowe krajowe i zagraniczne (m.in. tax free, obrót złomem, obsługa kaucji)
- Rejestruj zamówienia, reklamacje, przyjęcia i wydania magazynowe
- Analizuj historie towarów, obroty i wskaźniki magazynowe, uzyskane marże
Jak wybrać właściwe rozwiązanie?
Żeby znaleźć oprogramowanie dla handlu, które udoskonali funkcjonowanie firmy, potrzebujemy nie tylko czasu i pieniędzy, ale przede wszystkim odpowiedzi na pytania: co jest potrzebne do usprawnienia sprzedaży i dystrybucji oraz jakie będą z tego korzyści. Należy pamiętać, by wybrać system tworzony indywidualnie pod konkretną działalność, a nie według szablonu.
Szansa na wprowadzanie zmian pozwoli dostosować się do sytuacji na rynku. A to w czasach, kiedy liczy się szybkość, sprawność, wiedza i mobilność jest najważniejsze. Wymagania te spełnia system Comarch ERP, wykorzystywany zarówno jako oprogramowanie dla handlu, usług i produkcji.
Wybierając System ERP dla sprzedaży i dystrybucji otrzymujesz:
możliwość tworzenia ścieżek wystawiania dokumentów magazynowo – handlowych
kontrolę sprzedaży w powiązaniu z procesem zakupu
analizę historii towarów i obrotów firmy
bieżący dostęp do informacji o kliencie na każdym etapie transakcji
rejestrację zamówień, reklamacji, przyjęć i wydań magazynowych
Jesteś zainteresowany rozwiązaniem dla handlu i dystrybucji? Wypełnij poniższy formularz, a nasi specjaliści skontaktują się z Tobą najszybciej, jak to możliwe.
Oprogramowanie dla handlu i dystrybucji
Punktem numer jeden, o którym warto pomyśleć jest całkowite wsparcie w obszarze handlu i dystrybucji. System Comarch ERP pozwala na skoordynowanie działań, ich zautomatyzowanie, a co za tym idzie obniżenie kosztów możliwe jest zarówno pod kątem sprzedaży (realizacji sprzedaży oraz obsługi sieci detalicznej), a także od strony zakupowej (zarządzanie procesami i dokumentami zakupu).
Równie ważna jest gospodarka magazynowa, która upraszcza działania odbywające się na magazynie. Pozwala na kontrolę poziomu zapasów, eliminowanie błędów w obszarze magazynu, a także wspiera wiele zdań związanych z logistyką.
Wszelkie historie towarów, obroty, wskaźniki magazynowe i uzyskane marże można analizować, wykorzystując do tego raporty Business Intelligence. Tutaj piszemy “czym jest system Business Intelligence”.
Comarch ERP najczęściej wybieranym systemem
To kolejne ułatwienie wykorzystywane w handlu i dystrybucji. Posiadając rozwiązanie CRM dostępne w systemie ERP możemy swobodnie budować bazę wiedzy o klientach i prowadzić wcześniej zaplanowane działania. System pozwala też na zebranie i analizowanie informacji z rynku, które mówią o preferencjach klientów dotyczących produktów czy usług. Dowiemy się też jak kontrahenci oceniają nas pod kątem współpracy.
Wszystko może odbywać się za pomocą ankiet przeprowadzanych podczas wizyt w siedzibie klienta lub poprzez działania telemarketingowe. Każdy kontakt telefoniczny, mailowy albo tradycyjne spotkanie jest zapisywany w systemie, dzięki temu znamy historię wykonanych zadań. Na jej podstawie możemy przygotować indywidualną ofertę dla danego klienta.
Planowanie i kontrola
Następnym krokiem usprawniającym działania jest system, który pozwala zaplanować i kontrolować wszystkie zadania pracowników niezależnie od tego, w jakim dziale pracują. Na bieżąco dostajemy informację jak wygląda, np. postęp prac związanych ze sprzedażą i co obecnie przygotowuje dział marketingu. To dodatkowo możliwość podziału sprzedaży na dowolne strefy, gdzie wyznaczymy osoby odpowiedzialne za kontakt z daną w firmą w wybranym rejonie
Dostępność w każdym miejscu
Aplikacje mobilne to ostatni, ale równie ważny krok do poprawienia funkcjonowania firmy. Ich działanie gwarantuje nam właściwy obieg informacji i automatycznie przypomina o zadaniach do wykonania. Stworzone plany sprzedaży, ich analiza oraz realizacja mogą być podzielona na rejony i przypisana do konkretnych opiekunów.
Do planowania wizyt przedstawicieli handlowych oraz kontroli ich działań czy analizy rezultatów możemy wykorzystać aplikacje Comarch ERP Mobile Kierownik dostępną w oferowanych przez nas rozwiązaniach.