5 najważniejszych funkcji systemu CRM
Nowoczesne oprogramowania wykorzystywane do zarządzania przedsiębiorstwem w wymierny sposób przyczyniają się do podniesienia jakości oferowanych usług. Szczególnie popularnym rozwiązaniem są narzędzia przeznaczone do szeroko pojętego dbania o relacje z klientami. Omawiamy 5 najważniejszych funkcji systemu CRM!
5 najważniejszych funkcji CRM
System CRM zgodnie z nazwą (ang. Customer Relationship Management) jest oprogramowaniem dedykowanym do zarządzania relacjami z klientem. Z jego pomocą można szybciej, świadomiej i uważniej obsługiwać kontrahentów, co jest szczególnie ważne w modelu sprzedaży B2B.
Jak właściwie działa takie oprogramowanie? Przedstawiamy 5 najważniejszych funkcji CRM.
Zarządzanie kontaktami
System pełni rolę bazy, w której przechowywane są najważniejsze dane o wszystkich klientach (dawnych, aktualnych i potencjalnych) oraz partnerach biznesowych. Dzięki niemu uprawnione osoby w prosty sposób mogą szybko zyskać dostęp do najważniejszych informacji.
Dzięki temu da się lepiej zrozumieć oczekiwania i potrzeby kontrahentów, by bardziej świadomie budować relację. W ten sposób problemu można też bez problemu przekazać obowiązki innym osobom, np. w przypadku zwolnień lekarskich czy urlopów, co zapobiega utrudnieniom.
Lead management
System CRM jest wyjątkowo pomocny w pozyskiwaniu oraz konwersji leadów, czyli potencjalnych klientów. Pozwala lepiej zrozumieć grupę docelową, a także dostarcza danych na temat tego, jak można skuteczniej do niej dotrzeć i na nią wpłynąć. Oprogramowanie jest przydatne w planowaniu działań marketingowych i sprzedażowych, przez co przyczynia się do wzrostu efektywności biznesowej.
Wspomaganie sprzedaży
W CRM dostępne są funkcje, które znacznie usprawniają i ułatwiają poszczególne etapy procesu sprzedażowego. System może m.in. automatyzować powtarzalne zadania, przyspieszać formalności, prognozować sprzedaż czy generować personalizowane oferty.
Dzięki integracji z bazą danych oraz modułem analitycznym klienci otrzymują propozycje idealnie dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań, co z kolei pozwala uzyskać wyższy wskaźnik konwersji.
Poprawa obsługi klienta
CRM oczywiście jest niezastąpiony także przy bezpośredniej obsłudze klienta. System zgłoszeń, helpdesk czy łatwy dostęp do różnych kanałów umożliwiają komunikację na najwyższym poziomie. Sprawnie i dobrze obsłużeni klienci są bardziej zadowoleni z poziomu usług, co przyczynia się do budowania trwałych relacji i wzmocnienia lojalności wobec marki. Grono zadowolonych klientów ma również świetny wpływ na ugruntowanie dobrego wizerunku firmy.
Analityka i raportowanie
System CRM gromadzi ważne dane o klientach i sprzedaży, a specjalny moduł analityczny na bieżąco je przetwarza. Dzięki przejrzystym raportom można śledzić kluczowe wskaźniki efektywności oraz podejmować trafniejsze decyzje, poprzez m.in. śledzenie trendów, wykrywanie obszarów wymagających poprawy czy identyfikację obiecujących tendencji.
Na ich podstawie da się optymalizować strategię biznesową, rozwijając działalność. Profesjonalne narzędzia analityczne umożliwiają również przewidywanie przyszłych trendów i zachować klientów, co pomaga dostosowywać się do dynamicznie zmieniającego się rynku, zwiększając konkurencyjność.
Zalety systemu CRM w firmie
System CRM w firmie jest wyjątkowym ułatwieniem dla całego zespołu – od zarządu, przez kadry, księgowość i marketing, aż po samych handlowców.
Do największych zalet systemu CRM w firmie można zaliczyć:
- znaczne ułatwienie codziennych obowiązków – prosta w obsłudze platforma z przydatnymi narzędziami umożliwia przyspieszenie, a nawet automatyzację wielu procesów; dzięki temu można odczuwalnie odciążyć pracowników, zwiększając ich wydajność i poprawiając wyniki;
- ograniczenie błędów i opóźnień – profesjonalne narzędzia IT pomagają uważniej wykonywać pracę, redukując ryzyko niedociągnięć, które rzutują na wizerunek firmy oraz mogą wiązać się z innymi przykrymi konsekwencjami;
- elektroniczny obieg dokumentów – system ułatwia przekazywanie oraz archiwizację najważniejszych faktur, umów, rachunków, ofert i innych ważnych dokumentów, zapewniając wygodny, a zarazem bezpieczny dostęp uprawnionym pracownikom;
- lepsza organizacja pracy – specjalny moduł pozwala monitorować działania pracowników bez poczucia nadzoru, a także przydaje się w rozdysponowywaniu obowiązków.
Integracja z innymi rozwiązaniami
CRM integruje się także z innymi rozwiązaniami wykorzystywanymi w firmie, m.in. aplikacjami i programami czy nawet całymi platformami. Zwykle łączy się z nim systemy ERP, co znacznie ułatwia i przyspiesza wymianę informacji wewnątrz firmy. W ten sposób można zautomatyzować wiele procesów, m.in. aktualizację stanów magazynowych.
Kompatybilność z pozostałymi systemami sprawia, że wszystkie najważniejsze narzędzia i informacje są dostępne w jednym miejscu. Możliwość ta doskonale sprawdza się w przypadku pracowników działających „w terenie”, a także przy pracy hybrydowej i zdalnej. Rozbudowane, współpracujące ze sobą systemy są również idealne w firmach z oddziałami w różnych lokacjach.
Wersja demo systemu
Chcesz wdrożyć CRM w swojej firmie? Dobrym rozwiązaniem będzie wersja demo systemu. Umów się na specjalne spotkanie, na którym konsultanci Connecto zaprezentują funkcje oprogramowania i odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Przekonaj się, jak system sprawdza się w praktyce, by świadomie zdecydować się na jego implementację. Prezentacja jest darmowa i nie oznacza zgody na zakup. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.