CRM Zarządzanie Relacjami z Klientem
Platforma Connecto pozwala na długofalowe zarządzanie kontaktami z klientem. Dzięki niej zbierasz i systematyzujesz wszelkie potrzebne dane na temat kontrahentów. Mechanizm CRM pozwala uporządkować setki informacji, a także zapanować nad zmiennymi (uaktualnianie kontaktów, tworzenie charakterystyki, opisywanie technologii, weryfikowanie potrzeb itp.).
CRM minimalizuje reaktywność pracowników działów handlowych i marketerów, pozwala strategicznie zarządzać pracą. Jest podstawą w przetwarzaniu danych oraz błyskawicznym aktualizowaniu informacji pod kątem efektów biznesowych. Na podstawie ustalonego “potencjału sprzedażowego” przekłada miękkie informacje na mierzalne efekty.
Rozwijaj Relacje z Klientami
Atuty systemu CRM
- Strategicznie zarządzasz kontaktami z klientem, dzięki temu, że masz wgląd w pełną historię działań realizowaną przez różnych pracowników.
- Tworzysz charakterystykę kontrahenta, a dzięki zebranym danym rozumiesz jego potrzeby i jesteś w stanie na nie odpowiedzieć dedykowaną ofertą.
- Prowadzisz procesy handlowe w oparciu o obszary biznesowe dzięki korzystaniu z bazy miejsc, usługodawców i podwykonawców pomocnych w realizacji zadania.
- Wzmacniasz odpowiedzialność i samodzielność pracowników, którzy otrzymują zestaw narzędzi wspierających ich działania (weryfikujesz je na bieżąco nie wywołując wrażenia opresji)
Po co inwestować w system CRM?
Zdarza się, że właściciele firm decydują się na system CRM, a dopiero potem myślą, czy on jest w ogóle potrzebny. Bo czym tak naprawdę jest CRM? Można powiedzieć, że to filozofia zarządzania relacjami z Klientami.
System komputerowy ma być tylko uzupełnieniem tej filozofii. Ma pomagać śledzić wszystkie ruchy i działania w przedsiębiorstwie po to, by w odpowiedni sposób utrzymywać relacje z klientem.
Mówiąc jeszcze prościej to nawiązywanie, budowanie i utrzymywanie relacji na stopie handlowiec – klient, niezależnie od tego czy jest potencjalny kontrahent, czy może jesteśmy już na etapie negocjacji.
Historia działań na wyciągnięcie ręki
W systemie widoczna jest historia działań, które podjęliśmy w kontaktach z klientem. Każdy krok jest zapisywany, co powoduje, że tworzona oferta może być indywidualna i dopasowana do potrzeb konkretnej firmy. Szczególnie, że mamy dostęp do archiwalnej korespondencji i kroków podejmowanych przez handlowców.
Jesteś zainteresowany systemem CRM? Wypełnij poniższy formularz, a nasi specjaliści skontaktują się z Tobą najszybciej, jak to możliwe.
Precyzyjne określenie potrzeb pod system CRM dla firmy
Wdrażając system CRM powinniśmy precyzyjnie określić wymagania. Podstawa systemu CRM zawsze wygląda tak samo, ale jego działanie trzeba doprecyzować. Tutaj do tablicy wywołany jest zarząd oraz managerowie poszczególnych działów. Określają oni swoje potrzeby i to czego oczekują od systemu. Koniecznie jest przeanalizowanie procesów, jakie zachodzą w firmie, z czym są problemy i w jaki sposób pracują poszczególne działy firmy.
Ważne, by poznać zarówno potrzeby kadry zarządzającej, jak i pracowników, dzięki temu system CRM będzie zawierał funkcje, których potrzebuje każdy pion dla szybszego i wydajniejszego działania. Poza tym wdrożenie będzie tańsze, bowiem zdarza się, że bez odpowiedniej analizy wdrażane są funkcje niewykorzystywane w danej firmie.
Wybierz system CRM, który jest dopasowany
Dlaczego to tak istotne, by o zdanie na temat systemu pytać też pracowników? Bowiem to oni będą na co dzień użytkować system CRM, na który się decydujemy. Pamiętajmy, że to oni wprowadzają informacje i uzupełniają rubryki, z których potem analizy i raporty trafiają na biurko zarządu.
Należy kierować się funkcjonalnością, a nie ceną. Wielu producentów oferuje pudełkowe rozwiązania, które nie zawsze są spójne z celami i oczekiwaniami firmy. Może dojść do sytuacji, gdzie system zostanie wdrożony, ale nikt z niego nie będzie korzystał. Zdarza się to również w momencie, gdy firma chce kupić system “na już”, bez wcześniejszej analizy. Takie działania wiążą się z kolejnymi kosztami tj. ponowna zmiana systemu lub poprawki w kupionym systemie, który nie zawsze można w prosty sposób skonfigurować.
Korzyści po wdrożeniu
Jedną z korzyści jest na pewno porządek i szybki dostęp do historii działań. Pracownicy na bieżąco uzupełniają informacje o klientach i nawet jeśli jeden z nich, np. handlowiec będzie nieobecny w pracy, to drugi może przejąć jego obowiązki, ponieważ widzi w systemie, na jakim etapie jest dana sprawa oraz co należy dalej robić. Samo narzędzie pozwala też skrócić czas wykonywanych obowiązków oraz przypomina o terminach spotkań, umówionych telefonach czy mailach.
Po wdrożeniu systemu CRM powinno odbyć się szkolenie pracowników. To dość prosta, ale często pomijana procedura. Każdy z użytkowników musi poznać funkcje systemu, których będzie używał na swoim stanowisku. Szkolenie powinni prowadzić pracownicy firmy, która wdrażała oprogramowanie, ale nie jest to wymóg.
Podsumowanie
Decydując się na system CRM warto pamiętać, że to narzędzie, które wpłynie na strukturę firmy. Dlatego wybór oprogramowania wspierającego zarządzanie relacjami z klientem powinien rozpocząć się od wnikliwej analizy celów i procesów firmy. Dopiero w późniejszym etapie wybierać odpowiedni program tworzony pod nasze wymagania.
CRM integruje się z rozwiązaniem elektronicznego obiegu dokumentów, zarządzaniem projektami oraz Business Intelligence (BI). Ponadto może działać z systemami ERP. Więcej informacji dotyczących naszych systemów można uzyskać pod numerem telefonu 32 263 00 00.