Działaj ze specjalistami
Czy wiesz, że możesz skorzystać z wynoszącego nawet 80% dofinansowania na doradztwo i szkolenia w zakresie IT, a tym samym w znaczny sposób obniżyć koszty cyfryzacji?
Każdy mikro, mały i średni przedsiębiorca, który prowadzi działalność na terenie Polski może sfinansować takie usługi szkoleniowe i rozwojowe, jakich potrzebuje. Wystarczy, że pozna Krajowy Fundusz Szkoleniowy albo Bazę Usług Rozwojowych.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy to narzędzie rynku pracy, które wspiera kształcenie ustawiczne pracodawców oraz pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, a Baza Usług Rozwojowych zapewnia przedsiębiorcom dostęp do oferty usług rozwojowych tj. szkolenia, kursy zawodowe, doradztwo, studia podyplomowe, mentoring oraz coaching.
Connecto od 2017 roku świadczy usługi doradczo-szkoleniowe zarówno w ramach bazy BUR, jak i KFS. Posiadamy certyfikat SUS 2.0, co oznacza, że z katalogu firm świadczących szkolenia, można wybrać właśnie nas jako dostawcę usługi w zakresie IT, która zostanie zrealizowana z dofinansowaniem sięgającym często nawet 80%. Certyfikacja SUS 2.0 potwierdza nasz profesjonalizm i spełnienie wysokich standardów jakościowych – jest standardem zarządzania i świadczenia usług, potwierdzonym audytem realizowanym przez profesjonalną i niezależną organizację certyfikującą o międzynarodowej renomie. Jest to również jedyny standard w branży usług szkoleniowych, który jest zorientowany na rezultaty (więcej informacji tu: https://sus.pifs.org.pl)
Z realizowanych przez trenerów Connecto usług skorzystało do tej pory niemal 1500 pracowników – przeprowadziliśmy około 200 szkoleń z elektronicznego obiegu dokumentów, przepływu pracy (workflow), zarządzania projektami, Business Intelligence oraz systemów ERP dostarczanych przez Comarch, tj. Optima. Każde z naszych szkoleń jest dostosowywane do potrzeb związanych z informatycznym systemem, na jakim pracują osoby szkolone. Pracujemy na realnych obiegach dokumentów i warunkach dla nich ustanowionych, rzeczywistych projektach i budżetach oraz prawdziwym workflow i osadzonej w danej firmie analityce, korzystającej z firmowych baz danych.
Jakie korzyści odnoszą klienci, decydując się na przeszkolenie pracowników z wyspecyfikowanego zgodnie z potrzebami firmy systemu informatycznego?
Efektywność i produktywność
Poprawa umiejętności obsługi systemów informatycznych pozwala pracownikom wykorzystywać dostępne narzędzia i oprogramowanie w pełni, co prowadzi do szybszego i dokładniejszego wykonywania zadań.
Redukcja błędów i zwiększenie kontroli
Pracownicy mają większą świadomość funkcji i możliwości systemu, co minimalizuje ryzyko wystąpienia błędów i potencjalnych problemów.
Zwiększona innowacyjność i lepsze kompetencje
Pracownicy o zaawansowanych umiejętnościach obsługi systemu, którzy dobrze go rozumieją, zyskują wyższe poczucie kompetencji i pewności siebie przy wykonywaniu działań, co może mieć wpływ na ogólną satysfakcję z wykonywanej pracy.
Usługi szkoleniowe świadczone przez Connecto przeznaczone są dla pracowników firm sektora MŚP (zatrudniających do 250 osób). Beneficjent sam decyduje o wybraniu konkretnej usługi oraz składa stosowne wnioski dotyczące wsparcia finansowego, zgodnie z obowiązującymi u operatorów procedurami. W przypadku BUR w każdym województwie zasady regulujące dofinansowania funkcjonują na własnych, odrębnych zasadach i u różnych operatorów. Dofinansowanie z KFS odbywa się na zasadzie bezzwrotnej pomocy dla przedsiębiorców – tzw. pomocy „de minimis”, która udzielana jest przez Powiatowy Urząd Pracy.
Ścieżka BUR
- Kontakt z operatorem BUR w danym województwie.
- Wybór usługi szkoleniowej za pośrednictwem strony Baza Usług Rozwojowych.
- Zgłoszenie chęci uczestnictwa w szkoleniu za pośrednictwem BUR – przygotowanie i wysłanie zgłoszenia.
- Podpisanie z operatorem umowy wsparcia o uzyskaniu pozytywnej decyzji o finansowaniu.
- Zrealizowanie usługi szkoleniowej bądź doradczej.
- Rozliczenie na podstawie faktury za wykonaną usługę dostarczonej operatorowi.
Ścieżka KFS
- Spełnienie co najmniej jednego z priorytetów wykazanych tutaj: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2023
- Kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy, by dowiedzieć się o terminach naboru wniosków do KFS.
- Wypełnienie formularza wniosku i złożenie go w PUP
- Do 30 dni od złożenia formularza zapada decyzja o przyznaniu / nieprzyznaniu dofinansowania.
- Podpisanie z PUP umowy o dofinansowanie szkolenia w ramach KFS
- PUP dokonuje przelewu na wskazane konto, a po zrealizowaniu usługi, korzystasz z tych środków, by opłacić zrealizowane szkolenie.
W jaki sposób pracujemy?
- Rozpoznajemy potrzeby szkoleniowo-rozwojowe klienta na podstawie ewaluacji systemu informatycznego, jaki posiada. Pracujemy zgodnie z autorskimi metodami diagnostycznymi realizowanymi przez naszych szkoleniowców, w kontakcie z osobami jakie nadzorowały wdrożenie.
- Na podstawie wyników wskazanych dzięki zbadaniu potrzeb, określane są wraz z klientem szczegółowe cele szkolenia w obszarze wiedzy, umiejętności kompetencji miękkich. Cele definiujemy w sposób mierzalny i wiążemy je z obszarami tematycznymi szkolenia.
- Program szkolenia każdorazowo ustalany jest indywidualnie z klientem, by był zgodny z określonymi w toku prac potrzebami i ustalonymi wspólnie celami do osiągnięcia. Zakres, harmonogram, miejsce i wymagane materiały oraz narzędzia szkoleniowe ustalane są z klientem w taki sposób, by były dopasowane do liczebności grupy i zgodne zobowiązującymi
- Szkolenie realizujemy w możliwie elastyczny sposób, ściśle dopasowany do możliwości i wymagań klienta. W trakcie realizowania usługi szkoleniowej nanosimy pojawiające się w toku ewaluacji cząstkowej korekty.
- Wspólnie z Klientem mierzymy postępy osób szkolonych w trakcie realizowania procesu, a w razie potrzeb (ewaluacja) ustalane są działania wspomagające.
Przykładowe rezultaty naszych szkoleń
W obszarze kompetencji technicznych
Rozwój umiejętności z obsługi systemu informatycznego klasy DMS w zakresie obiegu dokumentów, projektów oraz analityki i raportowania.
W obszarze kompetencji społecznych
Udoskonalenie pracy zespołowej, przy wykorzystaniu z jednej, wspólnej dla wszystkich bazy danych, z której pracownicy korzystają indywidualnie i w grupach roboczych, w ramach określonych trybem pracy procesów biznesowych.
W obszarze kompetencji poznawczych
Nabycie nowych, dotychczas nieznanych umiejętności cyfrowych – umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi, by samodzielnie weryfikować swoją pracę, planować działania umiejscawiając je w procesach realizowanych przez innych współpracowników i weryfikować zależności, a także szybciej i, samodzielnie rozwiązywać złożonych problemów na podstawie danych generowanych z systemu, mogących mieć wpływ na przebieg pracy.
Referencje wystawione Connecto ze zrealizowanych usług szkoleniowych
„Celem głównym szkolenia było nabycie i uporządkowanie wiedzy z zakresu funkcjonalności systemu Connecto DMS – mechanizmem Workflow i Business Intelligence. W efekcie szkolenia pracownicy nauczyli się planować, realizować i weryfikować stan działań związanych z obiegiem dokumentów oraz analityką biznesową.” (Adam Cieśliński – Członek Zarządu)
“Przeszkoleni pracownicy podnieśli swoje kwalifikacje cyfrowe – mają podstawową wiedzę o funkcjonalnościach systemu i modułach Workflow i BI. Rozumieją na czym polega elektroniczny obieg dokumentów, potrafią definiować nowe reguły obiegu oraz filtrowac i generować raporty. Są w stanie korzystać z danych wprowadzanych do systemu przez innych operatorów, komentowac dokumenty, zatwierdzac je i modyfikować.” (Adam Książek – Współwłaściciel)
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z profesjonalnego podejścia oraz wysokiej jakości szkolenia dostarczonego przez firmę Connecto Sp. z o.o. Gorąco polecamy ich usługi innym firmom poszukującym rozwoju i doskonalenia umiejętności w zakresie systemu Connecto DMS.” (Beata Niedbałowska – Dyrektor Generalna)
Trenerzy Connecto
Connecto to blisko 70 specjalistów dziedzinowych z zakresu inżynierii, zarządzania, logistyki, księgowości, kadr, controllingu, produkcji, procesów wewnętrznych czy programistów, których kompetencje potwierdzone są certyfikatami otrzymanymi od naszych partnerów biznesowych takich jak Comarch SA czy Microsoft. Doświadczenie naszych konsultantów wynika bezpośrednio z ponad 800 zrealizowanych projektów wdrożeniowych.
Andrzej Łukasiak
Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem szkoleniowym. Absolwent Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej – inż. informatyk (kierunek sieci komputerowe i bazy danych), ukończył studia podyplomowe w zakresie finansów i rachunkowości oraz studia MBA. Ekspert w dziedzinie systemów informatycznych wspierających zarządzanie procesami biznesowymi w firmie – Comarch ERP Optima oraz Platforma Connecto. Specjalizuje się w zarządzaniu zwinnym – posiada certyfikaty „AgilePM Foundation (APMG International)”, „Zarządzanie projektami metodą SCRUM” oraz „Mix metody w zarządzaniu projektami”. Zdobył także certyfikat z Design Thinking. Dla klientów przepracował jak dotąd 6 279 godzin, a w ramach usług rozwojowych zrealizował 97 godzin szkoleń. Jego zawodowe kompetencje i umiejętności obejmują analizę biznesową, zarządzanie projektami, oprogramowanie ERP, wsparcie klienta, zarządzanie zespołem, T-SQL, CSS, HTML, Crystal Reports, MSSQL. W grupie Connecto sprawuje funkcję zastępcy dyrektora Działu Wdrożeń. Przy realizacji szkoleń odpowiada za dobór kadry o odpowiednich kompetencjach do zakresu merytorycznego.
Bartłomiej Giza
Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Mechatronika, Robotyka i Automatyka – inżynier o specjalności: projektowanie wspomagane komputerowo. Pasjonat programowania. Realizuje szkolenia rozwijające wśród uczestników wiedzę z obszaru cyfryzacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach sektora MMŚP. Jego wiodące obszary zawodowe to analiza biznesowa, elektroniczny obieg dokumentów i danych, określanie warunków i zasad dla poszczególnych obiegów, przekształcanie danych w informacje, tworzenie i wykorzystanie projektów w zarządzaniu, systemy transakcyjne, wizualizacja informacji i raportów, pulpity sterownicze. Katalog jego umiejętności technicznych obejmuje m.in. SQL, Python, C++, JSON, Git, Bash, SolidWorks i bazy danych.
Mateusz Śmigas
Trener z ponad dziesięcioletnim stażem, absolwent studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim w zakresie Edukacji techniczno-informatycznej. Ekspert od Platformy Connecto, Team Lider zespołu wdrożeniowego. Analityk biznesowy. Od lat projektuje i wdraża indywidualne rozwiązania informatyczne dla biznesu – w jego portfolio znajduje się pory 29 firm. W ramach warsztatów realizowanych z ramienia BUR i KFS, przeprowadził 216 godzin szkoleń. Specjalizuje się w branży budowlanej oraz usługowo-handlowej. Współpracuje również z sektorem publicznym. Zajmuje się profesjonalnym szkoleniem kadry zarządczej z narzędzi cyfrowych. Ekspert w zakresie elektronicznego obiegu dokumentów, workflow, zarządzania projektami i Business Intelligence, a także integracji między systemami informatycznymi. Katalog jego umiejętności to: analiza biznesowa, system CRM, zarządzanie projektem, analiza danych, analiza wymagań, projektowanie oprogramowania, bazy danych i relacyjne bazy danych, SQL, a także wdrażanie pracowników i praca zespołowa. Ostatnio szkolił się z Zarzadzania czasem pracy i komunikacją, metodyki DesignThinking oraz Mixu metodyk w zarządzaniu projektami.
Aleksander Piotrowski
Pasjonat teleinformatyki, aktualnie kończy studia inżynierskie w tym obszarze na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Zajmuje się automatyzowaniem przepływów pracy i procesów biznesowych, specjalizuje się w oprogramowaniu użytkowym i bazach danych. Szkolił się z zarządzania projektem i metodyki SCRUM. Zakres jego „twardych” umiejętności programistycznych to C++, SQL, C# oraz .NET. Analityk biznesowy, wyznaczający obszary pracy i procesy do cyfryzacji w ramach analizy przedwdrożeniowej. Praktyk, który na co dzień pracuje z klientem biznesowym. Specjalista w zakresie integracji między systemami, a także tworzenia elektronicznego obiegu dokumentów, CRM, raportowania i ścieżek workflow, z których szkoli użytkowników końcowych. Do tej pory zrealizował 137 godzin szkoleniowych.
Kamil Radomski
Trener, który szkoli z Platformy Connecto. Wykształcenie wyższe – absolwent Wyższej Szkoły Technologii Informatycznej w Katowicach na kierunku Informatyka, specjalizacja: inżynieria systemów informatycznych. Pasjonat branży IT – od administrowania siecią po wdrożenia. Specjalizuje się w projektowaniu systemów informatycznych – analizuje wymagania biznesowe, projektuje i dobiera moduły systemu pod kątem wyznaczonych procesów, konfiguruje je i szkoli użytkowników. Jego dotychczasowe doświadczenie zawodowe to 1717 godzin, z czego niemal 1500 godzin zrealizował współpracując z biznesowymi podmiotami zewnętrznymi. Profesjonalista w budowaniu obiegu dokumentów i workflow, projektów, CRMie i przygotowaniu raportów BI. Administruje bazami danych, zna SQL. Posiada certyfikaty: Zarządzanie projektem metodyką SCRUM, Mix metodyk w zarządzaniu projektami, Design Thinking, Zaawansowane modelowanie procesów i obiegów dokumentów w Comarch DMS we współpracy z Comarch ERP, Learning SQL Programming. Jako trener przepracował dotychczas 126 godzin. Charakteryzuje się wysokimi kompetencjami miękkimi – potrafi budować relacje i przekazywać informacje.
Katarzyna Piechaczek
Trenerka, która szkoli z Platformy Connecto. Wykształcenie wyższe – absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ze stopniem magistra w dziedzinie informatyki technicznej i telekomunikacji. Potrafi administrować bazami danych, zna SQL, PHP i C#. Specjalizuje się w szkoleniach wdrożeniowych, które prowadzonych zgodnie z metodyką Design Thinking. Jej praca warsztatowa w ramach szkoleń oparta jest na solidnej wiedzy naukowej i technicznej oraz głębokiej empatii wobec końcowego użytkownika systemu. Wcześniej pracowała jako serwisantka systemu Platforma Connecto – dlatego jej niesłabnącą pasją jest ścieżka użytkownika, którą stara się maksymalnie uprościć, i tego uczy swoich kursantów na szkoleniach. Specjalistka w opisywaniu cyfryzowanych procesów biznesowych pod kątem analityki przedwdrożeniowej. Interesuje się możliwościami integrowania systemów i bazami danych. Posiada wysoko rozwinięte umiejętności miękkie – w ścisłej współpracy z klientami przepracowała do tej pory 355 godzin, z czego 105 godzin to wdrożenia.
Sławomir Grześka
Trener, który szkoleniami z Platformy Connecto zajmuje się od 2017 roku. Team Lider zespołu wdrożeniowego. Doświadczony analityk biznesowy pracujący na co dzień z kadrą zarządzającą, którą szkoli w ramach cyfryzowania firm. Ma za sobą cykl szkoleń wdrożeniowych zrealizowanych dla 26 przedsiębiorstw prywatnych, zatrudniających od kilku do kilkuset pracowników. Wkrótce przekroczy liczbę 200 godzin szkoleń zrealizowanych w ramach BUR i KFS. Jest ekspertem w zakresie Elektronicznego Obiegu Dokumentów i Workflow oraz Business Intelligence, jednak najbardziej fascynują go możliwości jakie daje użytkownikom CRM i Zarządzanie Projektami. Pasjonat zastosowania nowych technologii zwłaszcza w branżach świadczących usługi budowlane i OZE. Jego konikiem jest wizualizacja danych pochodzących z systemu pod kątem raportowania – uczy tego w ramach szkoleń z modułu BI. Ostatnio szkolił się z Zarządzania czasem pracy i komunikacją, Design Thinking oraz Mixu metodyk w zarządzaniu projektami.