Obsługa powdrożeniowa dla firmy
Planujesz zainwestować w nowy system w swojej organizacji? Znaczenie mają nie tylko funkcje programu, ale też wsparcie ze strony dostawcy. Po zaimplementowaniu nowych narzędzi IT wasza współpraca wcale się nie kończy. Wyjaśniamy, czym właściwie jest obsługa powdrożeniowa dla firmy i dlaczego jest bardzo ważna!
Obsługa powdrożeniowa dla firmy – na czym polega?
Obsługa powdrożeniowa to umowa, w ramach której dostawca systemu IT zapewnia kompleksowe wsparcie techniczne. Obejmuje nie tylko odpowiednią konfigurację infrastruktury, ale też nadzór jej wydajności i ogólnego stanu technicznego czy nawet dodatkowe działania, jak np. szkolenia dla pracowników. W efekcie gwarantuje, że nowy system będzie niezawodny i dostosowany do konkretnych oczekiwań.
Prawidłowo zaplanowane i przeprowadzone wdrożenie to dopiero początek. Oprogramowanie jest bytem, który wymaga kontroli. Szczególnie ma to znaczenie w przypadku narzędzi, które są na bieżąco aktualizowane i rozwijane. Dzięki obsłudze powdrożeniowej Klient ma pewność, że wykorzystywany system będzie działał bez zarzutu.
Tak opieka ma również znaczenie w przypadku awarii, które zdarzają się nawet w przypadku najlepiej wykonanych, profesjonalnych rozwiązań IT. W momencie gdy np. elektroniczny obieg dokumentów przestaje prawidłowo działać, może to doprowadzić do opóźnień, pomyłek czy innych problemów, np. utraty danych. Zespół techników czuwających nad oprogramowaniem błyskawicznie znajdzie przyczynę kłopotów i przywróci system do pełnej sprawności.
Co wchodzi w jej zakres?
W zakres obsługi powdrożeniowej dla firmy wchodzi m.in.:
- informowanie o wprowadzanych zmianach i aktualizacjach;
- instalowanie nowych wersji;
- konserwacja systemu;
- obsługa sytuacji awaryjnych;
- rozbudowa oprogramowania, dodawanie nowych funkcjonalności;
- wdrażanie indywidualnych, dodatkowych rozwiązań;
- stała pomoc techniczna (m.in. odpowiadanie na pytania i wyjaśnianie wątpliwości).
Większość narzędzi IT wykorzystywanych w firmach jest zaawansowanymi platformami, które przetwarzają ogrom danych i umożliwiają sprawną komunikację między działami organizacji. Świetnym przykładem są systemy ERP, które są przeznaczone do zarządzania szeroko pojętymi zasobami firmy. Są odpowiedzialne za kwestie związane m.in. z księgowością, kadrami, logistyką i sprzedażą, dlatego jakiekolwiek nieprawidłowości w działaniu oprogramowania mogłyby doprowadzić do przykrych konsekwencji. Wsparcie ze strony specjalistów minimalizuje ryzyko i pozwala w pełni wykorzystać potencjał dostępnych funkcji. Takie narzędzia IT przede wszystkim mają być ułatwieniem.
Dlaczego jest tak ważna dla klienta?
Każdy system IT musi być odpowiednio utrzymywany, niezależnie od stopnia jego zaawansowania. Nawet proste, nieskomplikowane oprogramowanie powinno być monitorowane pod względem m.in. aktualizacji, stanu zabezpieczeń czy ewentualnych awarii. Złożone platformy są szczególnie narażone np. na błędy w funkcjonowaniu czy usterki, z kolei proste narzędzia są podatne m.in. na ataki z zewnątrz.
Obsługą powdrożeniową w teorii może zajmować się sama firma, ale nierzadko wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Do tego zadania potrzebny jest nie tylko zespół wykwalifikowanych, doświadczonych specjalistów, ale też odpowiedni sprzęt.
Nawet jeśli już posiada się dział IT, trzeba go doszkolić się w kwestiach technicznych związanych z danym systemem. Co więcej, dostawcy często zastrzegają sobie prawo do wprowadzania modyfikacji, dlatego pracownicy i tak byliby zobowiązani do współpracy. W większości przypadków wygodniejszym, szybszym i bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest skorzystanie po prostu z gotowej opcji wsparcia.
Szukasz personalizowanego systemu, który zostanie dostosowany do potrzeb Twojej firmy i odpowiednio wdrożony, a następnie będzie cały czas pod nadzorem dedykowanego zespołu specjalistów? Platforma Connecto będzie idealnym wyborem. Proponujemy nowoczesne, elastyczne, skalowalne rozwiązanie. Możesz je poznać w ramach darmowej prezentacji, na której przedstawimy wszystkie funkcje oraz odpowiemy na ewentualne pytania.
Chcesz umówić się na spotkanie z konsultantami Connecto (stacjonarnie lub zdalnie)? Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.