CRM w branży maszyn i urządzeń
Systemy do zarządzania relacjami z klientami nie tylko pomagają budować trwałe relacje. Z ich pomocą można m.in. automatyzować rozmaite procesy, np. sprzedażowe i serwisowe, a także optymalizować działania marketingowe. Dlaczego warto zainwestować w takie narzędzie? Wyjaśniamy, jak wykorzystywany jest system CRM w branży maszyn i urządzeń!
CRM dla maszyn i urządzeń
System CRM dla maszyn i urządzeń zgodnie z nazwą jest wykorzystywany do zarządzania relacjami z klientami (ang. Customer Relationship Management). Z jego pomocą można w łatwiejszy, szybszy, a zarazem bardziej świadomy sposób prowadzić komunikację. Jednocześnie pozwala zgromadzić wszystkie najważniejsze dane w jednym miejscu. Dzięki temu pracownicy mają do nich stały dostęp, a do tego możliwe jest wykonanie analizy, która pomaga zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości oraz odkryć niewykorzystany potencjał.
Jak wykorzystać te rozwiązanie?
CRM dla maszyn i urządzeń z powodzeniem może być wykorzystywane do usprawniania wielu procesów. Przede wszystkim funkcje systemu są odpowiedzialne za:
- obsługę procesu sprzedaży – pomagają stworzyć własny schemat pozyskiwania klienta, dzięki któremu pracownicy będą mogli szybko i skutecznie obsługiwać kontrahentów; kontroli daje pewność, że handlowcy wywiązują się ze swoich obowiązków; w razie niepowodzeń system zapisuje dane w taki sposób, że można je przeanalizować i wyciągnąć wnioski;
- stworzenie bazy danych o kontrahentach – w jednym miejscu gromadzone są wszystkie dane kontaktowe i statystyczne, a także informacje o współpracy; uprawnione osoby mogą w szybki sposób uzyskać dostęp np. do potrzebnych dokumentów; przy zastępstwach czy wdrażaniu nowych pracowników łatwiej jest zorientować się w aktualnej sytuacji;
- automatyczne generowanie raportów – system na podstawie bazy danych tworzy statystyki i zestawienia, które pozwalają m.in. zauważać aktualne trendy czy nieprawidłowości; analiza danych pomaga bardziej świadomie prowadzić działalność;
- koordynację pracy zespołu – rozmaite narzędzia ułatwiają organizację zadań, takie jak np. interaktywny kalendarz czy moduł projektowy; system przypomina o ważnych spotkaniach czy zadaniach, a także umożliwia śledzenie postępów i kontrolę obowiązków wykonywanych przez wybrane zespoły czy konkretnych pracowników.
Integracja z innymi modułami
System CRM może, a wręcz powinien integrować się z innymi modułami oraz narzędziami IT wykorzystywanymi w firmie. W ten sposób można znacznie usprawnić komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, m.in. wprowadzając elektroniczny obieg dokumentów. Szybka (a niekiedy nawet całkowicie zautomatyzowana) wymiana umów, faktur, rachunków i innych ważnych dokumentów pozwala znacznie ułatwić formalności.
Wybierz rozwiązanie do swojej firmy
Chcesz wdrożyć w swojej firmie CRM dla branży maszyn i urządzeń? Wybierz nowoczesne, personalizowane rozwiązanie. Connecto oferuje sprawdzone narzędzia IT, które są uniwersalnie funkcjonalne, a do tego dostosowują się do specyfiki działalności. Umów się na prezentację, na której przedstawimy działanie systemu oraz odpowiemy na wszystkie ewentualne pytania. Spotkanie może odbyć się w wybranym przez Ciebie miejscu lub zdalnie, na wideo-callu. Jest całkowicie darmowe i nie zobowiązuje do zakupu. Zadzwoń na numer 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt!