Na czym polega analiza przedwdrożeniowa?
Bez analizy przedwdrożeniowej wręcz niemożliwe jest prawidłowe funkcjonowanie systemu informatycznego. Dlatego powinna być ona nieodłączną częścią działań związanych z wdrożeniem. Dzięki czemu przedsiębiorstwo decydujące się na oprogramowanie otrzymuje system skrojony na miarę oczekiwań. Słuchaj odcinka podcastu o analizie przedwdrożeniowej.
YouTube
Spotify
Apple Podcasts
Analiza przedwdrożeniowa – co to jest?
Przeprowadzenie analizy pozwoli określić cele biznesowe, jakie zakłada firma. Jeśli cały etap przebiegnie sprawnie to w dużej mierze wdrożenie samego systemu jest już tylko formalnością. Niezależnie od tego czy Klient zdecyduje się wdrożyć tylko elektroniczny obieg dokumentów czy chce go zintegrować z systemem CRM lub Business Intelligence (BI). Tak samo wygląda to wybierając system ERP.
Warto wiedzieć, że zarówno analiza, jak i samo wdrożenie systemu informatycznego w firmie powinny przebiegać bez zakłóceń i przerw w jej działaniu. Dlatego tak ważna jest ścisła współpraca między pracownikami przedsiębiorstwa, a specjalistami którzy wdrażają oprogramowanie. Bowiem każde wprowadzenie zmian w analizie może wiązać się nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również wydłużeniem czasu pracy.
Analiza zapewnia również wdrożenie wyłącznie niezbędnych elementów systemu, które będą wykorzystywane w przedsiębiorstwie. Zdarzają się sytuacje, w których Klienci decydują się na wdrożenie systemu bez analizy, co powoduje instalacje modułów nieadekwatnych do ich potrzeb. W odcinku podcastu wyjaśniamy jak wygląda analiza przedwdrożeniowa, jakie procesy ma obejmować i co dzieje się dalej? Tematykę analizy przybliżają Andrzej Łukasiak i Magdalena Gościniak.
Gwarancja funkcjonalności
To właśnie analiza przedwdrożeniowa ma zagwarantować, że wprowadzone funkcjonalności w pełni zaspokoją oczekiwania firmy, a cena oprogramowania będzie niższa, bowiem przedsiębiorstwa zapłaci tylko za moduły, których używa, a nie za cały system. W trakcie analizy będzie można ustalić, jakim procesom w firmie wystarczą standardowe narzędzia i gdzie potrzebne będą dedykowane rozwiązania.
Kto powinien brać udział w analizie?
Po jednej stronie stołu pracownicy oraz zarząd firmy, po drugiej konsultanci wdrażający systemy informatyczne. To idealne połączenie i recepta na skuteczne wdrożenie oprogramowania. Przecież nikt nie zna firmy lepiej niż jej pracownicy. Konsultant spoglądając obiektywnie na procesy zachodzące w przedsiębiorstwie potrafi wdrożyć system odpowiadający jego specyfice.
Raport przedwdrożeniowy
Należy pamiętać, że raport nigdy nie wygląda tak samo i różni się w zależności od specyfiki firmy czy branży. W raporcie znajduje się identyfikacja oraz opis wszelkich procesów biznesowych i ogólna charakterystyka firmy. Wszelkie szczegóły ustalane są klientem. Dokument zawiera też informacje o rekomendowanym zakresie wdrożenia, które zalecane jest w danym przedsiębiorstwie.
Stały kontakt z klientem
Podczas wykonywania analizy przedwdrożeniowej konsultanci są w stałym kontakcie z zarządem danej firmy. Pozwala to na szybką reakcję w przypadku zmiany decyzji pod kątem funkcjonowania systemu na danym etapie. Analiza niweluje ryzyko popełnienia błędu i zapewnia zadowolenie z funkcjonowania oprogramowania w firmie.
Dzięki dobrej analizie przedwdrożeniowej można zoptymalizować procesy biznesowe, zaplanować w pełni wykorzystanie systemu oraz wyznaczyć metody realizacji strategii firmy i ustalić termin ukończenia wdrożenia. Umów się analizę przedwdrożeniową pod numerem telefonu 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt.