CRM – czyli jak budować relacje z klientem?
Szukając systemu, który usprawni pozyskanie nowych klientów i pozwoli poprawić relacje z obecnymi, warto na chwilę zatrzymać się przy tym wpisie. Bowiem istnieje rozwiązanie umożliwiające przejście ze zwykłej usługi handlowej na stałą współpracę. Możemy to osiągnąć, oferując klientowi działania na wielu płaszczyznach, a nie skupiając się tylko na pojedynczej sprzedaży. Dlatego musimy wiedzieć o nim dosłownie wszystko, wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. Jakie? Przedstawiamy system produkcji Connecto.
CRM – co to jest?
Na samym początku warto wspomnieć, że właściwe relacje z klientem to szybsza sprzedaż i ograniczenie kosztów związanymi z procesami handlowymi. Posiadając system informatyczny CRM, mamy dostęp do historii działań i wiadomości o każdym kliencie. Jesteśmy w stanie określić to, co zaoferowaliśmy podczas wcześniejszych rozmów oraz jaka była odpowiedź. Na podstawie tych informacji możemy dostosować ofertę do konkretnych potrzeb czy wymagań kontrahenta. Dane w systemie są ogólnodostępne i każdy z pracowników jest w stanie określić grupę interesujących klientów, których warto pozyskać. To sprawia, że działania są bardziej skuteczne i o wiele szybciej dochodzi do transakcji.
Jednak system to nie tylko zarządzanie relacjami z klientem. To możliwość lepszej organizacji pracy w naszym przedsiębiorstwie. Planowanie zadań, zlecanie ich pracownikom oraz kontrola odbywa się za pomocą jednego systemu. Uporządkowanie działań ma ogromny wpływ na pozyskanie nowych klientów i utrzymanie dobrych relacji z tymi, którzy już nam zaufali.
[facebookpost https://www.facebook.com/connectospzoo/posts/1799959870227413&set=a380329305771.159459.78844590771&type=1]
System CRM – podsumowanie
System ma co najmniej dwa zastosowania. Pierwszym z nich jest zwiększenie satysfakcji klientów, z którymi mamy ciągły kontakt. Dzięki temu klient wie, że po dokonanej transakcji nie odejdzie w zapomnienie, a co więcej – zapewnimy mu profesjonalną obsługę, to z kolei przekłada się na zwiększenie zaufania wobec naszej firmy. Po drugie decydując się na zastosowanie systemu, poprawiamy efektywność działu handlowego oraz prowadzonych działań promocyjnych. CRM w pełni integruje się z systemami ERP, które dostępne są w ofercie Connecto.
Jakie korzyści niesie system zarządzanie relacjami z klientami i planowanie pracy:
- planowanie kontaktów
- przydzielanie zadań pracownikom
- rejestrowanie przeprowadzonych spotkań, rozmów, efektów
- minimalizowanie kosztów
- dostęp do niezbędnych informacji w dowolnym momencie i w każdym miejscu.