CRM dla biura rachunkowego
Nowoczesne narzędzia IT potrafią znacznie usprawnić pracę w rachunkowości, a nawet częściowo ją zautomatyzować. Zapanowanie nad relacjami z klientami oraz dużymi ilościami danych oraz dokumentów to wyzwanie, przy którym niezastąpione jest dodatkowe wsparcie. Omawiamy, dlaczego warto korzystać z CRM dla biura rachunkowego!
Spis treści
CRM dla biura rachunkowego
System CRM dla biura rachunkowego to specjalne oprogramowanie nastawione na zarządzanie relacjami z klientami (ang. Customer Relationship Management). W codziennej pracy ma się do czynienia z wieloma danymi i informacjami, które powinny być usystematyzowane i uporządkowane, tak by dało się szybko do nich dotrzeć. Przy tym sposób ich przechowywania oraz przekazywania powinien być zgodny z najwyższymi standardami bezpieczeństwa.
Narzędzie jest niezwykle przydatne przy monitorowaniu stałej współpracy, która w większości stanowi główne źródło dochodów oraz ma ogromny wpływ na jego wizerunek. Firma tego typu powinna przede wszystkim budzić zaufanie, a także prezentować się jako pod każdym względem profesjonalna i niezawodna.
Korzystanie z systemu CRM dla biura rachunkowego jest wskazane nie tylko w sytuacji, gdy obsługuje się setki klientów czy prowadzi się sieć biur. Oprogramowanie jest równie przydatne w przypadku mniejszej działalności. Z jego pomocą można znacznie podnieść jakość oferowanych usług księgowych, wyróżniając się i zwiększając swoją konkurencyjność na rynku.
Zalety systemu CRM dla rachunkowości
Zalety systemy CRM dla rachunkowości sprawiają, że programy tego typu stają się już w branży standardem. Pozwalają łatwiej, sprawniej i lepiej wykonywać codzienne obowiązki, minimalizując ryzyko pomyłek, opóźnień czy innych niedopatrzeń, które mogą być wyjątkowo kłopotliwe.
Po wdrożeniu systemu CRM dla biura rachunkowości:
- świadomie i bardziej strategicznie zarządzasz kontaktami z klientami,
- masz stały wgląd w interakcje pracowników z klientami i możesz śledzić pełną historię współpracy,
- tworzysz charakterystykę klientów, co pozwala Ci lepiej zrozumieć ich potrzeby oraz odpowiednio dostosować ofertę,
- nadzorujesz postępy prac, bez nadmiernej kontroli,
- zarządzasz harmonogramami i dbasz o terminowość,
- chronisz dane wrażliwe klientów, bezpiecznie przetwarzając, przekazując i archiwizując dokumenty (m.in. umowy, rachunki, faktury),
- integrujesz oprogramowanie z innymi systemami, dzięki czemu usprawniasz przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz, a także możesz np. tworzyć raporty w oparciu o gromadzone na bieżąco dane.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu?
Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi typu CRM, dedykowanych konkretnym branżom, a także uniwersalnych. Z tego względu przedsiębiorcy często nie wiedzą, na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu. Wdrożenie nowego oprogramowania ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całego biura, dlatego tak ważne jest, by odpowiednio je dobrać. Dobrze dobrany system pomoże szybciej i bardziej profesjonalnie obsługiwać klientów, a także w dużej mierze odciąży pracowników. Źle dobrany – może dać zupełnie odwrotny skutek.
Wybierając system CRM do biura rachunkowego na pewno warto kierować się:
- funkcjami – czasem mniej, znaczy więcej. Oprogramowanie powinno być dostosowane do realnych potrzeb. Nie ma sensu płacić za narzędzia, które w ogóle są nieprzydatne albo paradoksalnie utrudniają pracę. Najlepiej zdecydować się na elastyczny system, który w dowolnym momencie może być rozbudowany o dodatkowe moduły;
- intuicyjnością obsługi – wprowadzenie nowego narzędzia i tak wiąże się z koniecznością przeszkolenia personelu. Nadmiernie skomplikowane oprogramowanie sprawi, że proces przystosowania się do zmian znacznie się wydłuży, co może powodować spore utrudnienia, a nawet opóźnienia. Bardzo ważne jest, by system miał prosty, przejrzysty interfejs;
- bezpieczeństwem – w księgowości pracuje się z wieloma ważnymi danymi, którym należy zapewnić ochronę. Dobry jakościowo system jest wyposażony w nowoczesne zabezpieczenia, które nie dopuszczają do ujawnienia, wycieku, kradzieży czy utraty jakichkolwiek danych;
- zgodnością z przepisami – prawo często się zmienia, dlatego system powinien być na bieżąco aktualizowany, tak by był zgodny z obecnymi wymogami i w pełnie odpowiadał na realne potrzeby;
- wsparciem technicznym – nawet drobna awaria może zaburzyć pracę biura rachunkowego, dlatego jego działanie powinno być nadzorowane przez zespół dedykowanych programistów. Dobrze, by w razie potrzeby użytkownicy mieli dostęp do helpdesku i byli na bieżąco informowani o wszelkich działaniach.
Postaw na Connecto
Jesteś zainteresowany inwestycją w profesjonalny, personalizowany system CRM do biura rachunkowego? Doskonałym wyborem będzie nowoczesna, elastyczna, skalowalna platforma Connecto. Umów się na prezentację, podczas której poznasz wszystkie funkcje oprogramowania i uzyskasz odpowiedzi na ewentualne pytania. Spotkanie może odbyć się w siedzibie Connecto, Twojej firmie albo zdalnie (na wideo-callu). Udział w nim jest bezpłatny i nie zobowiązuje do zakupu.
Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.