CRM dla firm windykacyjnych
Zarządzanie zleceniami windykacyjnymi jest trudnym i odpowiedzialnym zadaniem. Aby usprawnić wszystkie procesy oraz ograniczyć ryzyko pomyłek, dobrze jest korzystać z nowoczesnych rozwiązań IT. Wyjaśniamy, dlaczego warto wdrożyć CRM dla firm windykacyjnych oraz podpowiadamy, jak wybrać najlepszy system!
CRM dla firmy windykacyjnej
System CRM dla firmy windykacyjnej, jak wskazuje sama nazwa (ang. Customer Relationship Management), jest oprogramowaniem przeznaczonym do zarządzania relacjami z klientami. Z jego pomocą można w jednym miejscu gromadzić wszystkie niezbędne dane, prowadzić komunikację (zewnętrzną i wewnętrzną), a także monitorować działania pracowników. W ten sposób da się znacznie wygodniej, szybciej i w bardziej profesjonalny sposób wykonywać codzienne obowiązki, co przekłada się na zwiększenie poziomu świadczonych usług.
Korzystając z systemu CRM dla firmy windykacyjnej zyskuje się łatwy dostęp do bazy danych klientów, a także dłużników. Dzięki temu da się znacznie sprawniej oraz bezpieczniej przekazywać ważne dokumenty i na bieżąco monitorować rozliczenia. W nowoczesnych programach wykorzystywane są również narzędzia IT, które automatyzują niektóre działania, odciążając pracowników.
Firmy windykacyjne, czy to większe, czy mniejsze, przede wszystkim powinny budzić zaufanie. Wspierając się systemem CRM ma się pewność, że zlecenia będą realizowane terminowo i zgodnie ze wszystkimi wymaganiami klientów, co wzmacnia dobry wizerunek firmy.
Zalety systemu CRM dla windykacji
Jakie są największe zalety systemu CRM dla windykacji? Wdrażając go można zwiększyć wydajność pracowników oraz bardziej świadomie prowadzić komunikację z klientami. Oprogramowanie umożliwia m.in.:
- kontrolowanie interakcji pracowników z klientami (monitorowanie wszystkich wiadomości, telefonów, spotkań itp.),
- automatyzację wysyłania wiadomości z wezwaniem do zapłaty,
- ułatwienie bezpośredniej komunikacji z klientami i dłużnikami,
- nadzorowanie spotkań, wpłat, przebiegu postępowania sądowego itp.,
- śledzenie pełnej historii współpracy, m.in. ewidencja pism i kontaktów w zleceniu,
- rozliczanie należności,
- tworzenie bazy danych klientów oraz dłużników (łatwo dostępnej dla uprawionych osób),
- tworzenie harmonogramów i rozdzielanie zadań,
- wystawianie faktur na podstawie umów i zleceń,
- profesjonalne zabezpieczenie danych klientów, poprzez odpowiednie przetwarzanie, przekazywanie i archiwizację dokumentów,
- integrację systemu z innymi wykorzystywanymi aplikacjami i programami, co pozwala np. tworzyć analizy w oparciu o gromadzone dane.
Zwróć uwagę wybierając system
Duża dostępność różnych rodzajów systemów CRM sprawia, że można mieć niemały problem z wyborem odpowiedniego wariantu. Zanim podejmie się ostateczną decyzję, warto zwrócić uwagę na:
- funkcje – najważniejsze, by oprogramowanie było praktyczne i odpowiadało na realne potrzeby. Zdarza się, że nie wszystkie narzędzia są niezbędne, a nie ma sensu przepłacać za niewykorzystywane opcje. Bezpiecznym rozwiązaniem jest personalizowany, skalowalny system, który w trakcie użytkowania w razie potrzeby może być rozszerzany od dodatkowe moduły;
- czas wdrożenia – implementacja nowego rozwiązania IT może trwać, ale nie oznacza to, że ma utrudniać działanie firmy przez wiele tygodni. Najrozsądniej wybrać system, który zostanie stosunkowo szybko wdrożony przez zespół specjalistów, w oparciu o wcześniejsze przygotowania;
- interfejs – oprogramowanie powinno być możliwie jak najbardziej proste w obsłudze. Jeśli będzie wystarczająco intuicyjne, pracownicy szybko nauczą się z niego korzystać na co dzień. Konieczność organizowania dodatkowych szkoleń i piętrzące się wątpliwości mogą sprawić, że system zamiast ułatwić, utrudni pracę;
- zabezpieczenia – w branży windykacyjnej operuje się na danych wrażliwych, dlatego szczególnie należy zadbać o ich ochronę. Najrozsądniej zdecydować się na system, który posiada nowoczesne systemy bezpieczeństwa i uwierzytelniania, co minimalizuje ryzyko ujawnienia, kradzieży czy utraty danych (co nie tylko może mieć katastrofalne skutki dla wizerunku firmy, ale też często wiąże się z wysokimi karami finansowymi i innymi konsekwencjami prawnymi);
- zgodność z przepisami – zapisy prawa często się zmieniają, dlatego ważne, by system był na bieżąco aktualizowany. Dzięki temu będzie odpowiadał realnym potrzebom;
- wsparcie techniczne – ponieważ system tego typu stanowi podstawę w codziennej pracy, powinien być niezawodny. Nawet krótkie awarie mogą doprowadzić do opóźnień i innych kłopotów. Z tego względu konieczna jest całodobowa opieka ze strony zespołu dedykowanych specjalistów, którzy nie tylko szybko rozwiązują ewentualne problemy, ale też raportują swoje działania za pośrednictwem helpdesku.
Wdrażaj systemy z Connecto
Planujesz wdrożenie profesjonalnego systemu CRM do firmy windykacyjnej? Wybierz nowoczesne, zaawansowane, w pełni personalizowane rozwiązanie. Platforma Connecto jest modułowym oprogramowaniem, które zostanie dostosowane do Twoich potrzeb i oczekiwań.
Zapraszamy na specjalną prezentację, na której przedstawimy działanie naszego systemu oraz chętnie wszystko wyjaśnimy. Takie spotkanie może odbyć się w siedzibie naszej lub Twojej firmy albo zdalnie, na wideo konferencji. Jest całkowicie darmowe, a udział w nie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na zakup produktu.
Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.