CRM w logistyce
W branży logistycznej dobra komunikacja i zarządzanie informacjami są kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania działalności. Ogromne znaczenie ma też oczywiście kontakt z klientami i kontrahentami, który nie tylko ułatwia realizację zleceń i przygotowywanie ofert, ale też przyczynia się do wzmocnienia pozytywnego wizerunku firmy. Z tego względu warto korzystać ze specjalistycznych narzędzi IT.Wyjaśniamy, jak sprawdza się CRM w logistyce!
System CRM w logistyce
System CRM w logistyce to współcześnie właściwie powszechnie już wykorzystywane rozwiązanie. Oprogramowania tego typu zgodnie ze swoją nazwą (ang. Customer Relationships Management), przede wszystkim służą do „zarządzania relacjami z klientem”. Stanowią rozbudowaną bazę danych (nie tylko klientów, ale też kierowców, dostawców, magazynów itp.), a także pomagają bardziej świadomiej przyjmować i realizować zamówienia, by w pełni zrozumieć potrzeby danej grupy odbiorczej.
Jakiekolwiek błędy i opóźnienia w przypadku tej branży są szczególnie kłopotliwe. Nierzadko prowadzą do poważnych konsekwencji, dlatego tak ważne jest, by uważnie pracować z danymi. Zaawansowany system IT pozwala w prostszy, szybszy i łatwiejszy sposób zapanować nad ogromem informacji i dokumentów.
Jak rozwiązanie CRM pomaga w logistyce?
Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, jak rozwiązanie CRM pomaga w logistyce. Tymczasem, z jego pomocą można znacznie wydajniej wykonywać codzienne obowiązki, niezależnie od szczebla. System jest niezwykle przydatny zarówno zarządowi, jak i szeregowym pracownikom.
Dzięki CRM można m.in.:
- wdrożyć elektroniczny obieg dokumentów, który pomaga szybko i bezpiecznie znajdować i przekazywać ważne pisma,
- usprawnić komunikację wewnętrzną i zewnętrzną,
- wesprzeć pracowników zdalnych oraz pracujących „w terenie”,
- zautomatyzować formalności oraz proces tworzenia ofert,
- optymalnie rozdysponowywać zadania,
- na bieżąco nadzorować pracowników, flotę, budżet itp.,
- bardziej świadome zarządzać firmą, w oparciu o twarde dane.
Obsługa klienta w logistyce
Obsługa klienta w logistyce jest niezwykle ważnym zagadnieniem. Kontrahenci mają swoje indywidualne oczekiwania i potrzeby. Przy wielu zleceniach bez dodatkowego wsparcia łatwo jest się pogubić. Specjalne oprogramowanie pomaga lepiej poznać poszczególnych klientów, tak by każdy pracownik był w stanie odpowiedni ich obsłużyć i zaproponować najlepszą ofertę. Współcześnie ogromne znaczenie ma nie tylko poziom usług, ale też czas reakcji – dzięki automatyzacji oraz wielu innym przydatnym funkcjom można bez problemu błyskawicznie reagować na zgłoszenia.
CRM gromadząc i analizując cenne dane jest niezwykle przydatny przy dostosowywaniu i doskonaleniu oferty. Z takim wsparciem można cały czas podnosić jakość usług, zwiększając zadowolenie klientów. Oprogramowanie jest również niezawodne przy budowaniu oraz podtrzymywaniu dobrych relacji biznesowych. Doskonale sprawdza się w przypadku stałych klientów, ale nie tylko. W wymierny sposób przyczynia się do zwiększenia lojalności, a także ma pozytywny wpływ na rozpoznawalność firmy.
Co warto wybrać?
Szukając takiego rozwiązania najlepiej zwrócić uwagę na oferty dostawców, którzy tworzą i dystrybuują systemy CRM dla firm. Wtedy ma się pewność, że oprogramowanie będzie profesjonalne, aktualne i niezawodne.
Grupa Connecto oferuje specjalistyczne systemy CRM dla logistyki. Przygotowujemy personalizowane narzędzia IT, które są wyjątkowo elastyczne oraz skalowalne. Nasze oprogramowania są maksymalnie funkcjonalne i opłacalne, ponieważ zawierają wyłącznie przydatne opcje. Dzięki temu mogą być dostosowane do specyfiki branży oraz konkretnych wymogów.
Program można lepiej poznać korzystając z wersji demonstracyjnej albo umawiając się na specjalne spotkanie. Udział w prezentacji jest darmowy i nie zobowiązuje do zakupu. Zadzwoń na numer 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt!