ERP dla e-commerce
Sprzedaż online w ostatnich latach znacznie zyskała na popularności. Przy prowadzeniu działalności tego typu trzeba zadbać o idealną organizację, ponieważ oczekiwania klientów co do poziomu obsługi znacznie wzrosły. W tym pomocne są specjalne programy ułatwiające zarządzanie zasobami firmy.Wyjaśniamy, jak działa ERP dla e-commerce i dlaczego warto korzystać z takiego systemu!
System ERP w e-commerce
System ERP w e-commerce stanowi ogromne ułatwienie codziennej pracy. Oprogramowanie tego typu pomaga znacznie szybciej prowadzić sprzedaż, a także efektywniej kontrolować stany magazynowe oraz zarządzać pracownikami.
Systemy ERP są narzędziami dedykowanymi do „planowania zasobów przedsiębiorstwa” (ang. Enterprise Resource Planning). Z ich pomocą można lepiej organizować procesy związane z zasobami firmy: fizycznymi (m.in. maszyny, sprzęt, surowce), finansowymi (m.in. środki pieniężne, kredyty), ludzkimi (m.in. pracownicy oraz ich umiejętności, wiedza, kompetencje), niematerialnymi (m.in. marka, patenty, prawa autorskie, wizerunek). W praktyce pozwalają bardziej świadomie wykonywać codzienne obowiązki, usprawniając działanie całej firmy.
- w łatwy sposób zarządzać stanami magazynowymi – cały czas ma się dostęp do informacji o tym, które produkty są dostępne i ile ich jest;
- automatyzować procesy związane z transakcjami – sprzedaż oraz wszelkie rozliczenia odbywają się szybciej i są zdecydowanie łatwiejsze dla obu stron;
- kontrolować finanse – na bieżąco ma się wgląd w budżet firmy oraz poziom sprzedaży;
- zdalnie zarządzać stacjonarnymi punktami sprzedaży, hurtowniami itp. – za pomocą kilku kliknięć można np. przekazać ważne dokumenty, udostępnić potrzebne dane czy wydać dyspozycje;
- zintegrować wykorzystywane narzędzia ze sklepem internetowym oraz innymi platformami sprzedażowymi (np. w social media) – sprzedaż różnymi kanałami jest łatwiejsza oraz lepiej zorganizowana.
Wybrane narzędzia systemu są wykorzystywane przez wszystkich członków zespołu, z różnych obszarów. Przez to program jest przydatny nie tylko dla zarządu, ale też m.in. księgowości, marketingu czy pracowników z działu logistyki.
Zalety ERP w sprzedaży internetowej
Rozwiązania tego typu są powszechnie wykorzystywane w różnych branżach, także w handlu. Z powodzeniem znajdują zastosowanie również w sklepach internetowych – są tym bardziej przydatne, ponieważ pomagają zarządzać oddziałami zlokalizowanymi w różnych miejscach kraju czy nawet świata.
Jakie są największe zalety ERP w sprzedaży internetowej? Warto wdrożyć taki system w swojej firmie, ponieważ:
- usprawnia pracę – ułatwia, przyspiesza czy wręcz automatyzuje wiele procesów, odciążając pracowników;
- podnosi poziom obsługi – pomaga błyskawicznie reagować na zapytania oraz usprawnia proces realizacji zamówień, co przyczynia się do poprawy wizerunku firmy;
- minimalizuje ryzyko błędów (np. pominięcia zamówień, zamówień na niedostępne produkty, nieuwzględnienia promocji) – szybko i prawidłowo zrealizowane zlecenia wzmacniają zaufanie wobec firmy;
- pomaga dotrzeć do klientów i zwiększyć sprzedaż – analizy danych pomagają dopracować strategie marketingowe, a wysoki poziom usług wzmacnia lojalność i skutecznie zachęca do ponownych zakupów;
- przyczynia się do rozwoju działalności – większa wydajność pracowników, wnikliwe analizy danych oraz łatwiejsze zarządzanie zasobami przyczyniają się do procesów, które sprzyjają rozwojowi firmy (np. rozszerzenie oferty, ekspansja na zagraniczne rynki).
Na co warto się zdecydować?
Inwestując w system EPR do e-commerce warto zdecydować się na oprogramowanie wysokiej jakości. Nawet drobne nieprawidłowości mogą zaburzać organizację pracy, co prowadzi do błędów, opóźnień oraz innych potknięć, które rzutują na wizerunek firmy. Najrozsądniej wybrać sprawdzone, polecane rozwiązanie, dostosowane do konkretnych potrzeb. W przypadku mniejszych i średnich działalności idealny będzie system Comarch Optima, zaś dla wielkich sklepów najlepiej sprawdzi się Comarch XL.
Wdrożenie i obsługa powdrożeniowa
Ogromne znaczenie ma nie tylko wybór odpowiedniego systemu, ale też jego dostawcy. Nowe oprogramowanie powinno zostać w prawidłowy sposób wdrożone, w oparciu o szczegółową analizę. Po jego uruchomieniu musi nad nim czuwać zespół dedykowanych specjalistów, którzy będą na bieżąco wprowadzać aktualizacje oraz błyskawicznie reagować na ewentualne błędy i awarie.
Grupa Connecto zaprasza do współpracy. Jako oficjalny partner Comarch oferujemy najwyższy poziom usług. Dbamy o to, by zaproponowany system ERP spełniał wszystkie oczekiwania oraz działał bez zarzutu. Oferujemy rozwiązania, które są maksymalnie rentownym wsparciem dla biznesu.
Jesteś zainteresowany wdrożeniem systemu w swojej firmie? Możemy zaprezentować jego możliwości na specjalnej prezentacji. Umów się z nami na bezpłatne spotkanie, na którym przedstawimy funkcje programu oraz odpowiemy na wszystkie pytania. Zadzwoń na numer 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt!