Jak wykorzystać system CRM w swojej firmie
System CRM służy do wsparcia działów handlowych firm w realizacji swoich codziennych zadań. Nie oznacza to jednak, że oprogramowanie tego typu przeznaczone jest tylko dla firm o profilu handlowym. Narzędzia do zarządzania relacjami z klientami wykorzystywane są przez firmy z całego świata i pozwalają na sprawne prowadzenie procesu pozyskiwania kontrahentów, utrzymania ich lojalności oraz na śledzenie planów sprzedażowych.
Spis treści
Czym jest system CRM?
Nie da się jednoznacznie określić wszystkich funkcji systemu CRM. Można jedynie nakreślić cel wdrożenia takiego rozwiązania. Wynika to z faktu, że każda firma może wymagać innych funkcjonalności wobec rozwiązania systemu CRM, aby osiągnąć te same cele. Mogą nimi być między innymi: kontrola i planowanie pracy handlowców, zarządzanie planami sprzedażowymi i analiza ich realizacji, tworzenie bazy danych o klientach i ich potrzebach, tworzenie bardziej dopasowanych ofert i kampanii w oparciu o zebrane dane.
Docelowo celem wdrożenia rozwiązania CRM jest zapanowanie nad pracą działem handlowym w taki sposób aby zmaksymalizować ilość pozyskiwanych klientów, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu ich zadowolenia. Rozwiązanie te może funkcjonować wspólnie z business intelligence, projektami oraz jednym z najbardziej popularnych modułów, jakim jest elektroniczny obieg dokumentów.
Jakie są najczęściej wdrażane funkcje systemu CRM?
Connecto od ponad dekady współpracuje z firmami w Polsce w zakresie wdrożeń systemów do zarządzania relacjami z klientami. Praktycznie każdy nasz projekt jest na indywidualne zamówienie. Mimo to jesteśmy w stanie opisać najczęściej powtarzające się elementy systemu CRM wybieranego przez naszych klientów:
Baza Potencjalnych Klientów – tworzenie wysokiej jakościowo bazy danych potencjalnych prospektów sprzedażowych wraz ze wszystkimi kluczowymi danymi na ich temat (np. obroty, zatrudnienie, zakładana wartość sprzedaży czy inne cechy);
Planowanie i rejestracja działań – każdy pracownik działa w oparciu o listę zadań do wykonania. Zadania tworzy sam lub zlecane mu są przez przełożonego. Może to być wykonanie telefonu cold call, spotkanie handlowe, przypomnienie o telefonie jako follow up do oferty itp;
Ofertowanie i kosztorysowanie – oferty mogą być proste i czytelne lub rozbudowane i szczegółowe. Dane mogą być wyliczane za pomocą specjalnych wzorów lub wprowadzane ręczne. Sama oferta może być drukowana, wysyłana e-mailem lub przekazywana bezpośrednio, na przykład w czasie spotkania;
Komunikacja z dostawcami i podwykonawcami – aby stworzyć kosztorys lub ofertę musimy być w stałym kontakcie z naszymi podwykonawcami i dostawcami. Funkcja pozwala na wysyłanie zapytań i rejestrowanie ofert. Klienci często decydują się również na rejestrowanie i rozliczanie zamówień do dostawców;
Integracja z systemem ERP – zamówienia i umowy podpisane z klientami mogą być rejestrowane w systemie CRM, a następnie przenoszone do systemu ERP. Również faktury sprzedażowe mogą być wystawiane bezpośrednio z systemu CRM w oparciu o moduł sprzedażowy w programie ERP;
Raportowanie wyników i analiza danych sprzedażowych – wszystkie dane zebrane w czasie realizacji procesów w systemie CRM mogą być analizowane i przedstawiane w postaci czytelnych wykresów lub szczegółowych tabel przestawnych. Najważniejsze z nich mogą być przypięte do pulpitu użytkownika.
Poznaj CRM na prezentacji Connecto
Umów się na prezentację systemu informatycznego i przekonaj się o jego możliwościach. Zadzwoń 32 263 00 00 lub skorzystaj z zakładki kontakt albo poniższego formularza.