Najlepsze praktyki Connecto
W marcu zainaugurowaliśmy cykl spotkań wewnętrznych w ramach naszych oddziałów – sosnowieckiego i łódzkiego. Działy handlowe i marketingu połączyły siły i raz na kwartał zamierzają wypracowywać najlepsze rozwiązania, korzystając z własnych doświadczeń. Cel, który prześwieca spotkaniom, to ustalenie jak najwyższych standardów dla naszej współpracy z klientami.
Service Blueprint
Na spotkaniu, które odbyło się 11 i 12 marca, w Kłomnicach, nieopodal granicy województw śląskiego i łódzkiego, pracowaliśmy warsztatowo. Naszą inspiracją była metoda „service blueprint”, dzięki której przygotowaliśmy prototyp procesu realizowanego podczas budowania biznesowych relacji z klientami.
Obejmuje on 5 płaszczyzn:
- fizyczne dowody;
- działania klienta;
- nasze działania widoczne dla klienta;
- nasze działania niewidoczne dla klienta;
- proces wspomagający. I pomaga zebrać w całość oraz zwizualizować działania, które w swej istocie są niematerialne.
Najważniejszy jest klient
Ogromna mapa, jaką stworzyliśmy dzięki post-it’om, zidentyfikowała nam linię widoczności, a także obszary interakcji i realizacji podejmowanych przez nas aktywności. W kontekście oczekiwań i doświadczeń klienta pokazała nam, co wydarza się przed sprzedażą, co w trakcie, a co po – i to.
Pracowaliśmy na atutach, które mapa nam wyklarowała. Przyjrzeliśmy się również tym elementom, które warto w naszej pracy wzmocnić – ustaliliśmy wspólnie zadania na nadchodzący kwartał. A wyrysowana przez nas mapa została przepisana na wersję elektroniczną i będzie naszym punktem odniesienia podczas kolejnych spotkań. Nad całością organizacji czuwała Justyna Świerczyna, warsztaty przygotowała i przeprowadziła Magda Gościniak.
Dzielimy się wiedzą
Lubimy współpracę i każdy z naszych klientów wie, że zaczynamy od białej kartki papieru. Nie inaczej pracujemy we własnym gronie. Dlatego najpierw pracowaliśmy w grupach – każdy mikro-zespół przyglądał się jednemu z 5 obszarów, a potem ustrukturyzowaliśmy całość, mocno dyskutując o poszczególnych elementach w odniesieniu do przykładów z naszej praktyki. Wspólna praca dała nam sporo satysfakcji.
Wiemy, jak efektywnie pracować
Dobrze wykonany plan na dziś zawsze jest lepszy od najlepszego planu na jutro – wiemy o tym nie od wczoraj. I nie od wczoraj cenimy sobie przepływ wiedzy. Uczymy klientów, uczymy się od klientów i uczymy się od siebie wzajemnie. Profesor Anna Ujwary-Gil, która w 2017 roku przeprowadzała u nas audyt, pisała: „Gęsta sieć relacji sprzyja zaufaniu i wzajemności w dzieleniu się informacją i wiedzą w organizacji.
W Connecto najwyższą gęstością charakteryzuje się sieć wiedzy (znajomości wiedzy i umiejętności pracowników) (0,618) i sieć zasobów (posiadanie dostępu do zasobów (0,620). Sieć znajomości wiedzy i umiejętności innych pracowników obrazuje potencjał do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem”. Więcej szczegółów znajdziecie w wydanej przez PWN publikacji „Audyt zasobów niematerialnych”. Polecamy!