Ofertowanie

Jednym z procesów, który odzwierciedlić może Platforma Connecto (dawniej Connecto DMS) jest przepływ pracy i informacji w czasie procesu ofertowania. Proces ten jest elementem modułu CRM i w zależności od firmy, może przebiegać inaczej. Składowe procesu są jednak zazwyczaj niezmienne.
To oferta, jaką przedstawiasz klientowi, ma wpływ na jego decyzję. Warto zatem, aby odpowiadała na potrzeby w sposób idealny i była dostosowana do oczekiwań. Dzięki Platformie Connecto zyskujesz kontrolę nie tylko nad każdym etapem jej powstawania, widzisz modyfikacje i wersje archiwalne, ale po akceptacji jednym kliknięciem możesz konwertować ją w umowę, co wpływa na wydajność pracy Twoich handlowców i administracji. Jeśli potrzebujesz, oferty możesz przygotowywać w automatycznie dobieranej z katalogu wersji językowej. Masz też wpływ na ustandaryzowanie wyglądu graficznego i treści merytorycznych znajdujących się na wydruku.
Ofertowanie i jego możliwości
Zapytanie ofertowe
Najczęściej proces ofertowania uruchamiany jest w momencie pozyskania zapytania ofertowego. Te może trafić do firmy na wiele różnych sposobów – klient sam je prześle czy też jest wynikiem pracy handlowca.
Dokument ten rejestrowany jest wraz z zestawem informacji, które później pozwolą na odpowiednie dopasowanie oferty. Do dokumentu zapytania ofertowego podpinane będa oferty. Do jednego zapytania można zazwyczaj przypisać dowolną ilość ofert, np. w ramach negocjacji i wersjonowania poprzednich wariantów.

Obieg oferty
Oferta, mimo że jest częścią modułu CRM, może wykorzystywać funkcjonalności modułu obieg dokumentów. Właśnie ta funkcja jest przydatna w modelu obiegu tworzenia i akceptacji oferty.
Oferta tworzona jest przez jednego pracownika, być może w kooperacji z innymi, a następnie akceptowana przez przełożonego. Dopiero taki dokument trafia do klienta. Obieg dokumentów steruje też końcowymi statusami cyklu życia oferty – wskazuje czy jest ona wygrana czy przegrana

Wydruki
Wbudowana funkcjonalność tworzenia szablonów wydruków pozwala na definiowanie wyglądu oferty w formacie PDF. Dokument uzupełniany jest o dane wpisane na formularzu oferty i może zostać wydrukowany, zapisany na dysku lub wysłany bezpośrednio do klienta przez pocztę e-mail. Oferta może mieć wiele typów wydruków, w zależności od rodzaju, poziomu szczegółowości czy języka.

Personalizacja
Dokument oferty może posiadać dowolny formularz. Jedni klienci wybierają prostą formatkę z opisem oferty i wartością, inni korzystają z tabel pozycji zintegrowanych z systemem magazynowym, jeszcze inni decydują się na zaawansowane kalkulatory, które tworzą najoptymalniejszą ofertę w zależności od danych wejściowych. Aplikacja uwzględnia również możliwość tworzenia ofert w oparciu o indywidualne cenniki poszczególnych klientów.
Zaawansowany kreator dokumentów w systemie Connecto DMS pozwala na stworzenie dowolnego dokumentu Oferty i wdrożenie go w firmie reprezentującej dowolną branżę, z uwzględnieniem walut, języków obcych i wariantowości produktów czy usług.

Jesteś zainteresowany rozwiązaniem ofertowania? Wypełnij poniższy formularz, a nasi specjaliści skontaktują się z Tobą najszybciej, jak to możliwe.