Oprogramowanie dla dystrybucji
Prowadzisz działalność polegającą na sprzedaży produktów? Kluczem do sukcesu jest dobra organizacja. Ogromnym wsparciem na co dzień są specjalne narzędzia IT, dzięki którym można ułatwić oraz usprawnić wiele procesów. Wyjaśniamy, czym jest i jak sprawdza się w praktyce profesjonalne oprogramowanie dla dystrybucji!
Spis treści
Oprogramowanie dla dystrybucji
Oprogramowanie dla dystrybucji to specjalny system łączący funkcje różnych modułów, które na wiele sposobów wspierają prowadzenie działalności. Wdrożenie go w firmie zupełnie zmienia sposób organizacji pracy, dzięki czemu można maksymalnie zwiększyć wydajność pracowników, świadomiej podejmować ważne decyzje i zwiększyć sprzedaż. Każde przedsiębiorstwo, które chce utrzymać swoją pozycję na rynku pracy albo ją poprawić, koniecznie powinno zainwestować w takie udogodnienie.
Z pomocą oprogramowania dla dystrybucji da się przyspieszyć wymianę danych, wprowadzając elektroniczny obieg dokumentów. Dzięki niemu można zdigitalizować wszystkie najważniejsze pisma oraz odpowiednio je uporządkować i zarchiwizować. W ten sposób w razie potrzeby da się w kilka chwil znaleźć odpowiednią fakturę, rachunek, umowę itp. Co więcej, takie pismo można następnie w bezpieczny sposób przekazać uprawnionej osobie, bez ryzyka usunięcia, modyfikacji czy wycieku danych.
Z oprogramowaniem dla dystrybucji da się również świadomiej zarządzać pracownikami, magazynami, aktualnymi działaniami biznesowymi (np. przebiegiem akcji rabatowej) oraz formalnościami (np. księgowością). System sprawia też, że ma się pełną kontrolę nad sytuacją w firmie. Specjalne moduły analityczne mogą na podstawie zbieranych danych przygotowywać raporty w formie przejrzystych wykresów i tabel, na których da się zauważyć potencjalne zagrożenia, ale też i szanse. W ten sposób da się w pełni wykorzystać potencjał swojego przedsiębiorstwa.
Systemy IT w dystrybucji
Systemy IT w dystrybucji zwykle zawierają w sobie rozwiązania znane z różnych programów wykorzystywanych do zarządzania danymi, posiadanymi zasobami oraz relacjami z klientami. Do największych korzyści, jakie płyną z ich stosowania, zalicza się m.in.:
- aktywne wdrożenie sprzedaży wielokanałowej (stacjonarnej, internetowej, przez telemarketerów itp.),
- poprawa jakości Obsługi Klienta,
- lepsza organizacja zaopatrzenia oraz szeroko pojętej logistyki,
- profesjonalne zarządzanie magazynami,
- stały kontakt z dostawcami,
- monitorowanie cen katalogowych,
- lepsze zarządzanie personelem,
- pełna kontrola nad finansami i księgowością,
- automatyzacja wielu formalności (np. wystawiania faktur),
- usprawniona komunikacja wewnętrzna oraz zewnętrzna.
Z systemów IT w dystrybucji można korzystać nie tylko na komputerach służbowych w biurze. Nowoczesnym rozwiązaniem jest platforma online, do której da się zalogować z dowolnego urządzenia z podłączeniem do Internetu. Doskonale sprawdza się przy pracy zdalnej, ale też w magazynie, w innym oddziale czy w przypadku ambasadorów marki pracujących „w terenie”. Dzięki temu pracownicy mają stały dostęp do najważniejszych danych oraz potrzebnych dokumentów, a także mogą szybko komunikować się z kontrahentami, współpracownikami czy przełożonymi.
CRM dla branży dystrybucyjnej
System CRM dla branży dystrybucyjnej przede wszystkim opiera się na oprogramowaniu przeznaczonym do zarządzania relacjami z klientami (CRM = ang. Customer Relationship Management). Kwestia ta jest niezwykle ważna, ponieważ ma ogromny wpływ na wizerunek firmy oraz zyski. Moduł pozwala nadzorować cały proces sprzedażowy, a także tworzy specjalną bazę danych wszystkich byłych i aktualnych klientów.
Z pomocą systemu CRM dla branży dystrybucyjnej można dopilnować tego, by odbiorcy bezpośredni (konsumenci) oraz pośredni (np. inne sklepy i punkty sprzedażowe) byli w pełni zadowoleni. Minimalizuje ryzyko opóźnień, pomyłek, nieporozumień i innych błędów, które mogłyby mieć fatalne skutki. Ponieważ jest źródłem wielu cennych danych, stanowi też doskonałe wsparcie przy projektowaniu kampanii marketingowych i remarketingowych (zachęcających byłych klientów do ponownych zakupów).
Rozwiązania informatyczne dla branży dystrybucyjnej
Interesują Cię rozwiązania informatyczne dla branży dystrybucyjnej? Wybierz system dostosowany do Twoich potrzeb! Platforma Connecto (dawny system Connecto DMS) jest odpowiednio personalizowana, dlatego świetnie sprawdza się zarówno w przypadku mniejszych firm, jak i wielkich przedsiębiorstw. Do tego jest elastyczna i skalowalna, dlatego będzie rozwijać się wraz z Twoją działalnością – co więcej, sama w dużej mierze przyczyni się do tego rozwoju.
Zastanawiasz się, jakie dokładnie korzyści daje wdrożenie rozwiązań informatycznych dla branży dystrybucyjnej? A może chciałbyś po prostu zobaczyć, jak oprogramowanie wygląda i sprawdza się w praktyce? Umów się z nami na bezpłatne, darmowe spotkanie, które rozwieje wszystkie wątpliwości. Udział w pokazie nie zobowiązuje do zakupu systemu, ale jeśli wyjątkowo Ci się spodoba, przygotujemy dla Ciebie odpowiednią umowę. Zadzwoń na numer 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt!