Oprogramowanie dla HVAC

Platforma Connecto umożliwia firmom z branży HVAC (heating, ventilation, air conditioning) sprawne prowadzenie projektów, ponieważ wszystkie informacje związane z daną umową zbiera w jednym miejscu. Obieg dokumentów skojarzony jest z zadaniami, a wszechstronność systemu pozwala na pełne zarządzanie nie tylko realizowanymi projektami, ale i firmą.
Poznaj możliwości oprogramowania dla branży HVAC
Firma bez systemu dla branży HVAC
- Dane o klientach i realizacjach przechowywane są w różnych miejscach w różnych działach w firmie, są rozproszone
- Informacje związane z realizowanym projektem znajdują się w różnych działach firmy, w zależności od etapu realizacyjnego
- Dokumenty nie są związane z zadaniami i nie są wiązane w systemie z projektami, istnieją w różnych bazach danych działów w firmie
- Formularze zamówień nie są konwertowane automatycznie do dostaw, trzeba je ręcznie wpisać do systemu ERP
- Przepływ dokumentacji projektowej nie jest zautomatyzowany – dokumenty przekazywane są mailowo bądź w formie wydruków
- Istnieje kilka różnych budżetów dla tego samego projektu – w zależności od działu realizującego dany etap prac, co utrudnia wgląd w całość kosztów
- Protokoły odbioru prac przygotowywane są ręcznie
Firma z systemem dla branży HVAC
- Scalanie w jednym miejscu wszystkich dokumentów, procesów, kontaktów, budżetów ofertowych i realizacyjnych
- Wpisywanie w każdy projekt określonego potencjału, kartoteki i rejestru pracowników oraz wyposażenia, kart pracy, notatek do zadań, zapisu cotygodniowych spotkań wraz z listą podzadań, co ułatwia zarządzanie i realizację projektów
- Każdy z dokumentów wychodzących z firmy pozostawia ślad w postaci ścieżki realizacyjnej zadania, którego dotyczy
- Grupowane dane i eksportowane dokumenty pozwalają je porównywać ze sobą i archiwizować
- Zamówienia automatycznie konwertowane są do dostaw i przenoszone do systemu ERP
- W każdym projekcie określane są zadania i role ze ściśle określonymi uprawnieniami dostępu do poszczególnych dokumentów i ich zatwierdzania
- Budżety zadaniowe tworzone są z szablonu i automatycznie wiązane z większym budżetem projektowym
- Protokoły odbioru eksportowane są na podstawie dokumentów powiązanych z zadaniem, co wyklucza błędy
Oprogramowanie dla firm HVAC podzielone na moduły
Projekty
To podstawa pracy. Kalendarz i rejestr klientów pobierane są z systemu ERP, jednak to Platforma Connecto prowadzi dokumenty, rejestry, karty pracy, faktury kosztowe, budżet ofertowy i realizacyjny, pracowników, wyposażenie, harmonogram, narady. W module projekty koszty wiązane są z zadaniami.
Każdy projekt może posiadać określony potencjał, kartotekę, rejestr pracowników i wyposażenia, harmonogram zadań, karty pracy, notatki do zadań, zapis cotygodniowych spotkań organizowanych przez osoby nadzorujące dany projekt wraz z listą podzadań.
Jedynie wyszczególnieni pracownicy mogą zmieniać statusy zadań i powiązanych z nimi dokumentów (wysłane, przeczytane, oznaczone, zatwierdzone, zrealizowane częściowo itd.). Taki sposób zarządzania przyspiesza realizację projektu, daje aktualną wiedzę o kosztach oraz ułatwia komunikację wewnątrz zespołu.

Obieg dokumentów
Obieg dokumentów skojarzony jest z zadaniami. Każdy z dokumentów wychodzących z firmy (także dokumenty papierowe, które uzupełniane są w systemie o dane dot. kuriera, listu przewozowego, etc) zostawia ślad w postaci ścieżki powiązanej z zadaniem.
Maile wysyłane są bezpośrednio z Platformy Connecto, co pozwala grupować dane i eksportować dokumenty, a także porównywać je i archiwizować – np. oferty spływające na rozsyłane seryjnie zapytania o cenę).
Automatyzacja przepływu dokumentów pozwala konwertować zamówienia do dostaw, a te przenosić z Platformy Connecto do ERPa. System koncentruje i porządkuje wszelkie pisma przychodzące, wychodzące oraz własne, tj. ZD (zamówienia dla dostawców), ZWP (zlecenia wykonania pracy), MM (przesunięcia międzymagazynowe), KZM (karty zatwierdzania materiałowego) czy KG (karty gwarancyjne).

Business Intelligence
Platforma Connecto umożliwia szczegółowy wgląd w koszty oraz przychody w podziale na miesiące, oddziały, działy, kontrahentów. Raporty dostarczane są automatycznie na adres mailowy bądź telefon, w ustalonym czasie i według zadanych reguł (np. W każdy poniedziałek o 8.15 generowany jest raport o kosztach z ubiegłego tygodnia w porównaniu do kosztów estymowanych na dany miesiąc).
Nie wymagają uruchamiania systemu, ani angażowania pracowników do przygotowywania zestawień. Mogą być przedstawiane w różnych formach graficznych, a także pod kątem różnych, określonych kryteriów.

Systemy ERP dla HVAC
Platforma Connecto może integrować się z dowolnym systemem ERP. Ułatwia dzięki temu przepływ i wystawianie faktur, prowadzenie księgowości, operacjonalizowanie danych o kontrahentach, gospodarkę magazynową, kontrole nad czasem pracy pracowników.

Jesteś zainteresowany oprogramowaniem dla HVAC? Wypełnij poniższy formularz, a nasi specjaliści skontaktują się z Tobą najszybciej, jak to możliwe.
Oprogramowanie dla branży HVAC
Systemy informatyczne dla HVAC ułatwiają zarządzanie pracą na każdym etapie. Operacjonalizują przepływ i akceptację dokumentów, prowadzenie projektów, usługi gwarancyjne i serwisowe, kontrolę nad kosztami i zasobami, estymację danych finansowych.