Prosty wybór, szybsza sprzedaż. Jak sprawnie działać w E-commerce i B2B?
Sprzedaż w internecie to dzisiaj jedna z najbardziej rozwiniętych gałęzi handlu. Firmy oferujące swoje usługi czy produkty w sieci, prześcigają się nie tylko w pomysłach na zdobycie klienta, ale również szukają rozwiązań, które ułatwią relacje z kontrahentem. Pozwala na to system E-Commerce i B2B. Jak funkcjonować w takich obszarach i co może nam ułatwić te działania?
System E-commerce i B2B – jak zacząć?
Droga prowadząca od zamówienia do zakupu może być bardzo krótka i łatwa do pokonania. Klient za pomocą kilku kliknięć wybierze odpowiedni dział, produkt, sposób zapłaty oraz uzupełni adres do wysyłki. I na tym kończy się procedura związana z zamówieniem. Oczywiście, by wszystko funkcjonowało w taki sposób, potrzebna jest odpowiednia platforma. Rozwiązaniem zapewniającym sprawne działania jest system E-Commerce, które wspiera przedsiębiorców w sprzedaży internetowej. Pozwalają na to między innymi aplikacja E-sklep oraz platforma wszystko.pl
E-sklep
Dynamiczny rozwój rynku sprawił, że firmy decydują się na całkowite przeniesienie biznesu do internetu lub rozwinięcie działalności na tym polu. W obu przypadkach sprawdza się aplikacja e-sklep. Platforma ta ma na celu poszerzenie grona klientów, a także oszczędność czasu dla sprzedających i kupujących, którzy z aplikacji mogą korzystać z dowolnego miejsca. Bowiem cały sklep umieszczony jest na serwerze.
Korzyści wynikające z zastosowania e-sklepu:
- Rozbudowa bazy klientów i utrzymanie kontaktów
- Zwiększenie świadomości o marce i dostępność dzięki dodatkowemu kanałowi sprzedaży.
- Działanie mobilne – dostępne wszędzie i o każdej porze
Wszystko.pl
Dodatkowym rozwiązaniem jest platforma wszystko.pl, gdzie sprzedamy swój towar w internecie, zarówno w hurcie, jak i detalu. Wystarczy umieścić fotografię i opis produktu, by dać możliwość zakupu klientom z całego świata. Wykorzystując wszystko.pl automatyzujemy swoją pracę, bowiem każde zamówienie jest zapisywane w systemie wraz z danymi kupujących. Dzięki połączeniu z systemem ERP będziesz mieć pod kontrolą wszelkie faktury, stany magazynowe, księgowość oraz rozliczenia, co przełoży się na prostsze i szybsze zarządzanie Twoją firmą.
Korzyści wynikające z korzystania wszystko.pl:
- Aktualna oferta widziana przez obecnych i potencjalnych klientów
- Konkurencyjne ceny towaru
- Uznanie firm i prywatnych klientów korzystających z serwisu
B2B
Kontakty Business to Business (B2B) to – podobnie jak e-commerce – szybkie działanie, prosta wymiana informacji i zacieśnienie współpracy. Dostępne rozwiązania pozwalają na rozwój klasycznego e-biznesu. Wśród tych najczęściej wybieranych znajdziemy pulpit kontrahenta oraz opisywaną wyżej platformę wszystko.pl.
Pulpit kontrahenta
To rozwiązanie, które znacznie ułatwia porozumiewanie się między firmą, a klientami. Zapewnia ono przede wszystkim szybką obsługa zamówień i wzmocnienie relacji z odbiorcami. Liczy się tutaj również możliwość przygotowania indywidualnej oferty dla konkretnego klienta.
Korzyści wynikające z zastosowania pulpitu kontrahenta:
- Wgląd do aktualnej oferty handlowej, która została przygotowana specjalnie konkretnego klienta
- Monitorowanie stan realizacji zamówień na bieżąco
- Każdy z kontrahentów ma dostęp do oferty z dowolnego miejsca i każdej porze.