System CRM dla ubezpieczalni
Relacje z klientami odgrywają niezwykle ważną rolę w branży ubezpieczeniowej. Obsługiwanie setek osób stanowi jednak nie lada wyzwanie. Z tego względu ogromnym udogodnieniem są specjalne narzędzia IT, ułatwiające, przyspieszające, a nawet automatyzujące wiele procesów. W tym wpisie wyjaśniamy, dlaczego warto zainwestować w system CRM dla ubezpieczalni i podpowiadamy, jak wybrać najlepsze oprogramowanie!
Spis treści
Oprogramowanie CRM dla branży ubezpieczeń
Oprogramowanie CRM dla branży ubezpieczeń to specjalnie przystosowany system CRM (ang. Customer Relationship Management), czyli program przeznaczony do zarządzania relacjami z klientami. Na wiele sposobów usprawnia i ułatwia poszczególne etapy sprzedaży polis.
System przede wszystkim stanowi bazę danych. Gromadzi wszystkie informacje o oferowanych produktach i klientach, a także o pracownikach i innych zasobach firmy. Dzięki niemu agenci mogą szybciej znaleźć i przygotować odpowiednią ofertę, a także cały czas są na bieżąco z oczekiwaniami obsługiwanych klientów. W ten sposób jedną osobę mogą obsługiwać nawet różni pracownicy – za pomocą kilku kliknięć zyskują wgląd w profil klienta oraz ewentualną historię usług.
System nie tylko usprawnia komunikację zewnętrzną (z klientami), ale i wewnętrzną, czyli w ramach struktury firmy. Za jego pośrednictwem da się przyspieszyć wymianę danych, a także stworzyć prężnie działający elektroniczny obieg dokumentów. Czas zaoszczędzony na żmudnych formalnościach można wykorzystać na doskonalenie oferty, szkolenia pracowników i inne działania przyczyniające się do rozwoju firmy.
Dodatkowo w ramach oprogramowania CRM dla branży ubezpieczeń można korzystać jeszcze z wielu innych przydatnych funkcji, które np. pomagają rozdysponowywać zadania pracownikom. System pozwala też monitorować ogólną sytuację w firmie – szybkie wyłapywanie nieprawidłowości ogranicza do minimum błędy i niedopatrzenia. Ostatecznie oprogramowanie przyczynia się do podniesienia poziomu oferowanych usług i zwiększenia zadowolenia klientów, co przekłada się na poprawę wizerunku oraz oczywiście większe zyski.
Zalety CRM dla ubezpieczalni
Liczne zalety systemu CRM dla ubezpieczalni sprawiają, że rozwiązania tego typu są już praktycznie uznawane za standard i są powszechnie wdrażane nawet w małych agencjach. Korzystanie z takiego oprogramowania potrafi zupełnie zrewolucjonizować formułę codziennej pracy, nie tylko w przypadku agentów, ale też innych pracowników, np. księgowych.
Do korzyści wynikających z wdrożenia systemu CRM zaliczają się m.in.:
- poprawa jakości obsługi klienta – oprogramowanie pomaga bardziej uważnie i świadomie spełniać oczekiwania osób, które dopiero wybierają polisę, są już objęte takim świadczeniem albo które korzystały już z takiej usługi i chcą ponownie z niej skorzystać; system nie tylko daje dostęp do bazy danych, ale też przypomina o umówionych spotkaniach/telefonach czy kończących się umowach (które mogą być przedłużone);
- szybka, łatwa, bezpieczna wymiana danych – uprawnione osoby mają wygodny dostęp do umów, faktur, rachunków i wszelkich innych ważnych dokumentów; baza danych pozwala szybko dotrzeć do potrzebnych informacji o klientach i nie tylko;
- lepsza organizacja pracy – system posiada moduł umożliwiający przydzielanie zadań czy konkretnych klientów do wybranych agentów, co ogranicza ryzyko opóźnień, pomyłek, nieporozumień czy zdublowanej pracy;
- kontrola sytuacji w firmie – specjalne narzędzia analityczne na bieżąco gromadzą dane, by na ich podstawie przygotowywać specjalne zestawienia i raporty. W ten sposób dostarczają cenne wnioski, które dają wgląd w kondycję przedsiębiorstwa i którymi warto kierować się przy podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych.
Największą zaletą systemu CRM dla ubezpieczalni jest to, że staje się po prostu przydatnym narzędziem, towarzyszącym wszystkim pracownikom każdego dnia. Na co dzień w firmie i tak korzysta się z wielu programów i aplikacji, co tylko niepotrzebnie może powodować chaos informacyjny. Łatwiej, wydajniej i bezpieczniej jest zdecydować się na zaawansowane rozwiązanie, dostosowane do specyfiki tej działalności.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu?
Przedsiębiorcy często nie wiedzą, na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu CRM dla ubezpieczalni. Na rynku dostępnych jest wiele opcji, dlatego dobrze jest zdawać sobie sprawę z tego, co ma największy wpływ na funkcjonalność systemu. Przede wszystkim znaczenie mają:
- elastyczność – każda agencja ma własną specyfikę i indywidualne wymagania. System powinien dawać możliwość personalizacji jego funkcji, tak by dało się go jak najlepiej dostosować do potrzeb firmy;
- kompatybilność – system oferuje wiele modułów, ale będzie prawdopodobnie współpracował także z szeregiem innych programów, np. do księgowości. Z tego względu dobrze, by był w stanie łatwo integrować się z innymi wykorzystywanymi narzędziami IT;
- łatwa obsługa – oprogramowanie, które ma być wykorzystywane w codziennej pracy, powinno być intuicyjne. Nie ma sensu inwestować w skomplikowany system, który będzie sprawiał kłopoty pracownikom;
- dostępność – jeśli agenci pracują także zdalnie, dobrze by mieli dostęp do systemu z poziomu innego sprzętu, z uwzględnieniem urządzeń mobilnych.
Decyzja o zakupie systemu CRM dla ubezpieczalni powinna zostać podjęta w pełni świadomie. Wdrożenie takiego rozwiązania to duży przełom, dlatego wybór musi być dobrze przemyślany. Najlepiej zdać się na doświadczonych specjalistów i sprawdzić funkcjonalność oprogramowania przed jego zakupem.
Zespół Connecto dobierze najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy, a zajmie się procesem jego implementacji. Umów się na bezpłatne spotkanie, by poznać naszą ofertę. Zadzwoń pod numer 32 263 00 00 lub przejdź do zakładki kontakt.