Zalety systemu ERP dla księgowości
Poznaj system usprawniający pracę w księgowości. Posiada on trzy moduły, a każdy z nich daje możliwości, dzięki którym wszystkie działania będą wykonywane szybciej i dokładniej.
System ERP Optima pozwala na obsługę wszystkich form księgowości. Zaczynając od ryczałtu, przez książki przychodów i rozchodów, aż po pełną księgowość, nazywaną często księgowością kontową. Oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane, zgodnie z obowiązującymi przepisami, więc nie ma żadnych obaw związanych z prowadzeniem księgowości w firmie.
Spis treści
System dla księgowości zawiera niezależne od siebie moduły:
1. Książka Przychodów i Rozchodów
Moduł Comarch ERP Optima Księga Podatkowa daje możliwość obsługi księgowej firmy, rozliczającej się z fiskusem na podstawie Księgi przychodów i rozchodów, czy też na podstawie ewidencji przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Oprogramowanie dla księgowości to także możliwość ewidencji wymaganych w przypadku płatników podatków od towarów i usług (rejestry VAT).
Zalety modułu KSIĘGA PODATKOWA:
- zapisy księgi przychodów i rozchodów
- rejestracja vat
- ewidencjonowanie wynagrodzeń
- ewidencjonowanie dodatkowe
- naliczeń zaliczek na podatek dochodowy
- sporządzenie deklaracji podatkowych
- wysyłanie do systemu e-Deklaracji
2. Pełna księgowość w oprogramowaniu
Moduł Comarch ERP Optima Księga Handlowa pozwala na prowadzenie pełnej księgowości w firmie, zgodnie ze wspomnianą już wcześniej ustawą o rachunkowości. Oprogramowanie dla księgowości pozwala nie tylko na tworzenie okresów obrachunkowych i wielopoziomowego planu kont. Daje również możliwość oddzielnego ewidencjonowania dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowód wewnętrzny, polisa ubezpieczeniowa.
Zalety modułu KSIĘGA HANDLOWA:
- księgowanie do jednego/wielu dzienników cząstkowych
- generowanie zestawienia obrotów i salda dotyczące dowolnego okresu
- automatyczne księgowanie wszystkich dokumentów i deklaracji przy wykorzystaniu schematów księgowych
- predekratacja dokumentów
- możliwość prowadzenia pełnej ewidencji vat oraz wydruki deklaracji: VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M i wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracji
- sporządzenie VAT- ZD do deklaracji VAT-7
- ogólnie rozliczenie VAT
- obliczenie zaliczek na PIT PIT-36, PIT-36L, CIT-8
- obliczenie i wysłanie deklaracji rocznych drogą elektroniczną
- inicjalizacja bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego
W ofercie dostępna jest również Księga Handlowa Plus, która pozwala dodatkowo na:
- zakładanie i księgowanie na konta walutowe
- przegląd dekretów oraz obrotów i sald w walutach obcych i systemowych
- generowanie przeszacowania walut
3. Ewidencja środków trwałych
Ten moduł to przede wszystkim kompleksowa obsługa gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi.
Wykorzystując moduł ŚRODKI TRWAŁE otrzymujemy:
- możliwość automatycznego księgowania miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i dokumentów środków trwałych
- ewidencję środków trwałych będących w budowie
- prowadzenie ewidencji wyposażenia
- generowanie planu
- przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowania