Zmiana operatora ERP – kiedy i dlaczego warto
Korzystasz już z systemu ERP, ale nie jesteś z niego zadowolony? Jeśli Twój operator nie zapewnia Ci pomocy, nie odpowiada na zapytania serwisowe albo źle wdrożył oprogramowanie, nie trać więcej czasu, pieniędzy i nerwów. Dowiedz się, jak przebiega zmiana operatora ERP i dlaczego warto się na nią zdecydować!
Spis treści
Zmiana operatora ERP
Zmiana operatora ERP to konieczność, jeśli aktualne rozwiązanie nie spełnia oczekiwań i nie odpowiada potrzebom firmy. Przede wszystkim powinno się poszukać nowego wsparcia, jeśli czas reakcji konsultantów jest zbyt długi, a do tego ich jakość pracy pozostawia wiele do życzenia. Warto też zwrócić uwagę na to, że od przyszłego roku obowiązkowe będzie korzystanie z Krajowego Rejestru e-Faktur (KSeF). Dobrze odpowiednio przygotować się na tę zmianę.
Wszelkie zakłócenia pracy systemu utrudniają wykonywanie codziennych obowiązków oraz zwiększają ryzyko opóźnień, pomyłek czy nieporozumień. Przez to spada wydajność pracowników i jakość oferowanych usług/produktów, a do tego narażony jest wizerunek firmy oraz relacje z ważnymi kontrahentami.
Przedsiębiorcy często zwlekają ze zmianą operatora ERP obawiając się, że proces ten jest długotrwały i skomplikowany. Rzeczywiście, przejście na nowy system nie jest prostym zadaniem. Jeśli jednak zacznie się współpracę z doświadczoną firmą, procedura ta przebiegnie sprawnie i bezproblemowo.
Na co zwrócić uwagę przy zmianie operatora systemu ERP?
Kiedy już zapadnie decyzja o podjęciu odpowiednich kroków, przedsiębiorcy mają kłopot z tym, na co zwrócić uwagę przy zmianie operatora systemu ERP. Przede wszystkim warto mieć na względzie:
- dostępność i kwalifikacje konsultantów (najlepiej, by posiadali doświadczenie w pracy w odpowiednich działach, np. finansowych czy księgowych, by mieli świadomość, co jest najważniejsze i czym powinni się zająć w pierwszej kolejności,
- gotowość do działania w pracy zdalnej (np. mobilna platforma ułatwiająca składanie zgłoszeń),
- zgodność systemu z nowelizacjami przepisów/ zmianami legislacyjnymi/ modyfikacjami w prawie/ nowymi wymaganiami formalno-prawnymi – najlepiej wybrać oprogramowanie od polskiego producenta, który jest na bieżąco,
- dostępność nowych usprawnień/ funkcjonalności,
- możliwość obsługiwania zgłoszeń serwisowych w ramach Help Desku, ale też bezpośrednio u klienta.
Zaufany, sprawdzony operator systemu ERP powinien zapewnić kompleksowe wsparcie już od samego początku współpracy. Przeprowadzi cały proces wdrożenia, a następnie zagwarantuje niezawodną opiekę serwisową.
Zalety odpowiedzialnego operatora ERP
Jakie są największe zalety odpowiedzialnego operatora ERP? Wybierając nowoczesny system, który w dodatku jest obsługiwany i kontrolowany przez profesjonalistów, uzyskuje się wiele korzyści. Zaliczają się do nich m.in.:
- zgodność z prawem i przepisami – na bieżąco aktualizowany system zawsze działa prawidłowo, przez co jest odporny na wszelkie zawirowania legislacyjne i podatkowe. Dzięki temu można oszczędzić sobie wielu niepotrzebnych problemów i stresu;
- opieka ze strony konsultantów tematycznych – serwisanci posiadający specjalizacje w różnych dziedzinach (m.in. księgowość, magazyn, sprzedaż) potrafią najlepiej skonfigurować system, a później są w stanie błyskawicznie znaleźć odpowiednie rozwiązanie w każdej sytuacji;
- ciągłe, profesjonalne wsparcie – dedykowany zespół specjalistów IT czuwa nad stanem systemu i w razie jakichkolwiek zakłóceń szybko przywraca go do pełnej sprawności, minimalizując ryzyko opóźnień w pracy.
Jedną z największych zalet odpowiedzialnego operatora ERP jest też to, że do każdego klienta podchodzi indywidualnie. Nie bagatelizuje żadnego zgłoszenia i dokłada wszelkich starań, by cały czas rozwijać system zgodnie z przekazywanymi sugestiami.
Do kogo warto się zgłosić?
Chcesz zmienić operatora ERP i nie wiesz, do kogo warto się zgłosić? Jesteś w dobrym miejscu. Niezależnie od tego, z jakiego powodu musisz przejść na nowy system, dostarczymy Ci najlepsze możliwe rozwiązanie oraz fachowe, kompleksowe wsparcie. Posiadamy duży zespół wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, dlatego jesteśmy cały czas do Twojej dyspozycji.
Zastanawiasz się, jak sprawdza się w praktyce nasz system ERP? Umów się na specjalną prezentację – wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00. Nasz konsultant w ramach krótkiej rozmowy omówi z Tobą wszystkie szczegóły oraz wybierze odpowiedni termin na spotkanie.
Prezentacja może odbyć się zdalnie (przez internet), w dowolnym wskazanym miejscu albo w jednym z oddziałów Connecto. Udział jest darmowy i nie zobowiązuje do zakupu. Poznasz funkcjonalności systemu, dowiesz się, co go wyróżnia, a także uzyskasz odpowiedzi na wszystkie pytania.